GPS (Etrex 20) handig mee te nemen op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lfobijn

GPS (Etrex 20) handig mee te nemen op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:13

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie Etrex 20 gps en ben er leuk mee aan het spelen/ experimenteren.

Maar ik vind het nog lastig om een goede manier te vinden om de gps fijn en praktisch mee te nemen op mijn paard.

Ik heb een boomloos zadel erop liggen waar wel wat ringen aan zitten maar hier heb ik nog niet echt een handige manier gevonden. Ook vind ik het niet zo'n fijn idee om hem aan mijn paard vast te maken. Mocht het paard er zonder mijn van tussen gaan, kan ik in ieder geval nog met de gps thuis zien te komen :+

Op dit moment doen ik het zo: Ik heb een koortje aan de onderkant van de gps gemaakt en deze zit om mijn nek, de gps zit ( met het koortje naar beneden) in een keykoord voor een smartfoon ( zo eentje waar een stuk elastiek tussenzit waar je de foon/ gps in stopt) en deze zit met het haakje vast aan mij bodyproterctor. Zit op zich helemaal stabiel en vast, maar ik kan er dus eigenlijk met goed fatsoen niet op kijken. En dat is nu juist wel handig.....

Het liefst zou ik hem op mijn arm hebben zitten, als een soort horloge. Ja ik weet dat ik dan wellicht een horloge model gps had kunnen kopen, maar die heb ik nu niet en ik wil graag een handige oplossing voor deze gps.

Dus mocht er iemand creatieve ideeën hebben, ik hoor/ lees/ zie ze heel erg graag!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Lau

Re: GPS (Etrex 20) handig mee te nemen op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:22

Je hebt voor het hardlopen van die speciaale hoesjes waar jeje telefoon en ipod in kan doen,
Deze kan je om je bovenarm/pols doen en zijn gewoon te krijgem bij een sportzaak.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:24

Past ie misschien in zo'n hardlooparmband die je voor telefoons hebt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:25

Die E trex 20 kan niet zomaar even om je pols volgens mij.
Of je zou Dabo misschien eens een berichtje kunnen sturen, misschien dat zij wat kan verhapstukken!
Zij maakt o.a. zadeltassen op maat.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:27

lrtj_ Bedankt voor de tip, die had ik idd ook al zitten bedenken maar ik moet dan eerst gaan proberen of mijn vrij dikke gps daar een beetje in past. Die ipods zijn hel dun. Maar wie niet waagt, die niet wint. Dus ik ga er zeker naar kijken!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:29

Ik heb een vrij grote en oprekbaare van nike

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:47

Oké lrtj_ Ik ga van de week even hier kijken en passen bij de sportzaken!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:50

Okee

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:02

En Als je met klitteband nu eens de gps vast maakt een een voortas, en deze met een touwtje vastmaakt aan jezelf?
Dan trekt de GPS zo los mocht je er af vallen en heb je hem zo bij je.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 15:50

Dat is wel een goede optie moonfish maar dan moet ik toch eerst een goed zakje hebben om hem in te doen. Het zakje van garmin zelf is daarvoor niet geschikt helaas...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:28

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:34

lfobijn schreef:
Dat is wel een goede optie moonfish maar dan moet ik toch eerst een goed zakje hebben om hem in te doen. Het zakje van garmin zelf is daarvoor niet geschikt helaas...

Denk dat als je de maten goed doorgeeft dat Dabo wel wat voor je kan fixen haar kennende.
Maar dat moet je zelf maar even goed bekijken.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 10:41

Hoi Chocobroodje: als eerste dank dat ik de goede gps heb hihihih!
Ik had het zakje al wel gezien, maar kan er dan verder niet zo veel mee. Er zit dan een riemklip bij, die zou aan mijn vest kunnen, maar dan kan ik nog steeds onderweg niet erop kijken....Het is evt. wel makkelijker pakken dan mijn versie van nu. Dus ik hou hem wel even in mijn achterhoofd.

Moonfish, ik had ook al bedacht dat Dabo er wellicht wel wat mee kan, maar ga eerst nog even kijken of ik zelf een oplossing kan verzinnen....

Dank weer voor het meedenken!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:53

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:01

Ik geef dit topic even een schopje omhoog. Ik heb zojuist de Etrex 20 gekregen voor mijn verjaardag en ben dus ook aan het zoeken hoe ik hem het makkelijkste mee kan nemen, als ik naar buiten ga.

Ik heb momenteel deze op het oog en dan misschien met een band om het bovenbeen. Een sporthoesje van de telefoon past hij krap aan in. Het joystickje zit dan wel redelijk klem.

Zijn er al mensen die een mooie oplossing gevonden hebben waar deze Etrex in past?

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 10:42

Hoi ik heb mijn Etrex 20 om mijn nek hangen met een 'verbouwd' keykoord. Ik heb een keykoord genomen waar 2 stukken elastiek tussen zitten zodat je er een smartfoon in kunt hangen. Hiervan heb ik 1 deel weggehaald en er 3 dunne elastiekjes tussen gezet waar het schermpje en de joystick vrij bij blijven liggen. Het uiteinden van de keykoord ( musketonhaakje) heb ik vast zitten aan een 'skikaart oprol klip' ( zo'n ding waar een ski-kaart mee aan je jas zit en wat uit kan rollen) en die heb ik aan de riem van mijn bodyprotector zitten.
Wellicht een lastig verhaal. Als je wilt kan ik wel een keer foto's maken maar dan moet je ff PBen en je mail adres geven, ik krijg ze hier niet geplaats.
Het werk in ieder geval prima. Ik kan er op kijken als het nodig is doordat het skiding uitrolt en verder hangt hij stil naar beneden omdat hij vastzit aan het skiding en dit het koordje strak houdt. Dus voor mij een prima oplossing.
In een telefoon hoesje past idd net niet. Heb ik ook geprobeerd. De gps is dan ook te bol aan de achterzijde om goed te blijven zitten op je arm.
Succes en veel plezier ermee in ieder geval!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:13

lfobijn schreef:
Hoi ik heb mijn Etrex 20 om mijn nek hangen met een 'verbouwd' keykoord. Ik heb een keykoord genomen waar 2 stukken elastiek tussen zitten zodat je er een smartfoon in kunt hangen. Hiervan heb ik 1 deel weggehaald en er 3 dunne elastiekjes tussen gezet waar het schermpje en de joystick vrij bij blijven liggen. Het uiteinden van de keykoord ( musketonhaakje) heb ik vast zitten aan een 'skikaart oprol klip' ( zo'n ding waar een ski-kaart mee aan je jas zit en wat uit kan rollen) en die heb ik aan de riem van mijn bodyprotector zitten.
Wellicht een lastig verhaal. Als je wilt kan ik wel een keer foto's maken maar dan moet je ff PBen en je mail adres geven, ik krijg ze hier niet geplaats.
Het werk in ieder geval prima. Ik kan er op kijken als het nodig is doordat het skiding uitrolt en verder hangt hij stil naar beneden omdat hij vastzit aan het skiding en dit het koordje strak houdt. Dus voor mij een prima oplossing.
In een telefoon hoesje past idd net niet. Heb ik ook geprobeerd. De gps is dan ook te bol aan de achterzijde om goed te blijven zitten op je arm.
Succes en veel plezier ermee in ieder geval!

Dank voor je reactie!
Maar klappert hij zo niet in draf en galop?

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 11:15

Nee hij blijft bij mij prima zitten omdat het ski touwtje de boel goed op zijn plaats houdt. En ik doe er gewoon alles mee, stap, draf, galop, springen, bochten heuvels, alles!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:22

lfobijn schreef:
Nee hij blijft bij mij prima zitten omdat het ski touwtje de boel goed op zijn plaats houdt. En ik doe er gewoon alles mee, stap, draf, galop, springen, bochten heuvels, alles!

Owkee. Dan vind ik een fotootje wel interessant ja.

Ik had zelf een heupband voor hardlopers gevonden, waar ik eventueel telefoon e.d. in kwijt kan en daar zou ik dat ding, wat ik eerder postte, prima op kunnen bevestigen. Zou het ook moeten blijven zitten...

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 15:00

Stuur even een pb met je mail adres dan stuur ik ze door.