MH Rimfrost Rider onderhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

MH Rimfrost Rider onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 09:51

Een recent topic over onderhoud kon ik niet vinden en ervaringen heb ik niet nodig. Ik heb de laarzen immers al :)
Ik heb ze nu al een flink aantal jaar, maar heb ze een jaar of 4 niet aan gehad omdat mijn schoenmaker er een verkeerde rits in had gezet. Na 4 jaar eindelijk tijd om die rits nog eens te vervangen (ik heb het niet druk hoor) en nu kan ik weer met warme voetjes de winter door :D

Maaaar! Natuurlijk zijn de laarzen na 4 jaar ergens ongepoetst in de kast liggen behoorlijk uitgedroogd. En dan vooral de voet. Waarin nu dus ook scheurtjes ontstaan ;(
Het materiaal is geen leer maar kunststof en ik heb geen idee hoe ik dit moet onderhouden. De schoenmaker zei "gewoon met Dreft schoonmaken". Dit heb ik 1x gedaan maar ga ik echt niet nog een keer doen. Geloof niet dat dat heel goed kan zijn..

Jullie ideeën/ervaringen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: MH Rimfrost Rider onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:00

Je hebt wel speciale reinigingsmiddelen voor kunststof, maar dat is eigenlijk niet nodig. Het is geen natuurproduct, zoals leer, en hoeft dus ook niet te kunnen ademen o.i.d. De scheurtjes kun je ook niet repareren of voeden ofzo. Dat heeft echt met leeftijd te maken en doe je niks meer aan.

Gewoon schoonhouden met een simpele reiniger is dus voldoende, zeker als je een beetje een milde neemt. Je stopt je handen ook gewoon in de dreft, toch? Dus dan kunnen je laarzen er ook wel tegen :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 13:50

Handen in de Dreft? Nee ik heb een afwasmachine in de vorm van een echte machine en een in de vorm van een vriendje :')
Maar het was dus iig niet zo'n heel erg loos advies van de schoenmaker :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:06

Ach ja, je hebt werkpaarden en... Jitske! :D

En tuurlijk kan je wel een speciaal spulletje kopen, maar wat voegt dat toe aan gewoon iets htk-achtigs dat ook prima ontvet en schoonmaakt, behalve een oplopende rekening ;)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:42

Ik heb toen mijn Rimfrost Rider laarzen gepoetst met gewoon leervet. Voorafgaand gewoon gewassen met water. Weet niet of het wat toevoegde maar ze gingen er wel heel mooi van glimmen :P

hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:52

Je hebt wel speciale reinigingsmiddelen voor kunststof van MH