hoe scheren zonder strepen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

hoe scheren zonder strepen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 09:27

hebben nu enkele paarden op stal staan die geschoren zijn, die zijn er niet uit! ik wil die van mij ook eff scheren maar hoe kan ik hem nu het beste scheren zonder dat hij strepen en happen krijgt zoals de andere dat hebben. komt dat door het scheerapp? deze is net nieuw. 2 weken oud

lemanthia

Re: hoe scheren zonder strepen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:29

zorg voor goede scherpe messen.
secuur weerken. scheerlijnen overlappen. en goed na controleren,

strepen hou je maar die verdwijnen na een paaar dagen.
tenzij je haren niet weg geschoren heb

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:33

Als aanvulling op mijn voorganger:
Geregeld je machine schoonmaken en smeren tijdens het scheren.

Zorg voor een schoon paard, anders worden je messen snel bot.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:54

Scheermachine het werk laten doen en dus niet duwen.
Verder idd scherpe messen, overlappen en goed olieen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:13

Strepen krijg je doordat er te hard op het apparaat geduwd word.Je moet het scheerapparaat zelf laten "glijden" zeg maar en niet door de vacht duwen.Ook regelmatig wat olie op het mesje doen,ik doe elke 10 à 15min een paar drupjes olie op het mesje.
Als je het apparaat dus rustig over de vacht haalt,zo vlak mogelijk dan zul je geen strepen krijgen.

In het begin had ik dat ook die strepen en dat kwam echt doordat ik het apparaat iets te hoog hield.Als je kijkt onder het kammetje dan zie je een soort heuveltje zitten,dat is je punt waar je het apparaat laat glijden door de vacht,heel rustig en niet teveel duwen.

Probeer maar eens! :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:41

Niet te hard duwen op het aparaat en elk stukje goed overlappen :)

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:49

hoe ik het geleerd heb streeploos ook meteen nadat die geschoren is

scheer je paard niet tegen de haren in maar draai het scheermes ong. 45 graden. dus als je ernaast staat ongeveer naar boven scheren. dan als je klaar bent je paard op stal zetten met enkel alleen een fleece deken voor 15 min. klinkt koud/ zielig maar daardoor komen de haren weer overeind en moet je je paard nog een keer helemaal scheren.
het werkt echt ik scheer mijn paard altijd zo en zou als het moet dezelfde dag nog op concours kunnen helemaal streeploos!!!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:36

ik heb nog nooit strepen gehad gelukkig. ik controleer na het scheren hem 3x van top tot teen zodat ik zeker weet dat die er netjes bij staat

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:54

Ik controleerde de 2e dag altijd nog een keer en werkte dan indien nodig wat bij!
Scherpe messen en een goede machine is belangrijk! Ik werkte zelf altijd met lange halen en overlap.

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:04

Ik denk dat het belangrijkte is dat je niet tegen de haren in moet scheren, en ook zorgt dat je een goede machine hebt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:26

?? Je scheert toch altijd tegen de haren in????

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:20

Scum schreef:
?? Je scheert toch altijd tegen de haren in????

de meeste zeggen dat idd maar het beste is toch echt 40 tot 45 graden draaien

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:56

IrisenUledi schreef:
hoe ik het geleerd heb streeploos ook meteen nadat die geschoren is

scheer je paard niet tegen de haren in maar draai het scheermes ong. 45 graden. dus als je ernaast staat ongeveer naar boven scheren. dan als je klaar bent je paard op stal zetten met enkel alleen een fleece deken voor 15 min. klinkt koud/ zielig maar daardoor komen de haren weer overeind en moet je je paard nog een keer helemaal scheren.
het werkt echt ik scheer mijn paard altijd zo en zou als het moet dezelfde dag nog op concours kunnen helemaal streeploos!!!

OMG dan zou je echt elk paard twee maal moeten scheren, wat een tijd gaat daarin zitten!

Gewoon goede machine gebruiken, scherpe messen, regelmatig in de olie en neem de tijd. Laat de machine het werk doen.
Resultaat: geen strepen :)
Ik scheer gewoon tegen de richting in, in 1 keer het hele paard glad en kaal.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 11:31

dankjewel!! nu zit er een mes van 1mm op ik vind dat zelf ERG kort wat is de beste lengte? heb gister gezienhoe ze scheert en zw scheert ook van boven naar beneden met het app op de kop dus messen naar beneden gericht waarom zou ze dit doen? toen ik vroeg om haar te helpen omdat ik met t paard op cc moet werd ze knibbig

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:45

Dit kan zijn doordat niet alle haren even goed staan. Kijk maar eens onder de hals en buik daar zitten de kruinen die pak ik altijd van 2 kanten. Ik krijg bijna geen strepen. Goed overlappen, ik had de laatste keer ook 1 mm. Was mijn paard voor en na die tijd. Ik zorg dat ie de dag voor het scheren mooi schoon is voorkomt dat de messen snel bod worden. Zodra ik klaar ben was ik heb nog een keer zodat alle olie, losse haren weg zijn. En daarna heerlijk onder het solarium opdrogen en afhankelijk hoe koud het is zet ik hem weg onder 2 of 3 dekens.

Goed overlappen, niet tegen de haren in maar iets draaien, op tijd olieen, regelmatig even het apparaat schoonmaken, het apparaat het werk laten doen niet duwen en het apparaat vlak houden op de huid.

Succes

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 08:55

esmespitfire schreef:
Dit kan zijn doordat niet alle haren even goed staan. Kijk maar eens onder de hals en buik daar zitten de kruinen die pak ik altijd van 2 kanten. Ik krijg bijna geen strepen. Goed overlappen, ik had de laatste keer ook 1 mm. Was mijn paard voor en na die tijd. Ik zorg dat ie de dag voor het scheren mooi schoon is voorkomt dat de messen snel bod worden. Zodra ik klaar ben was ik heb nog een keer zodat alle olie, losse haren weg zijn. En daarna heerlijk onder het solarium opdrogen en afhankelijk hoe koud het is zet ik hem weg onder 2 of 3 dekens.

Goed overlappen, niet tegen de haren in maar iets draaien, op tijd olieen, regelmatig even het apparaat schoonmaken, het apparaat het werk laten doen niet duwen en het apparaat vlak houden op de huid.

Succes

bedankt!! ik ga het volgend jaar proberen! aangezien het hier nu ook lente word in zweden haah eerder als normaal :p