DRINGENDE VRAAG VOOR MORGEN!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikiera

DRINGENDE VRAAG VOOR MORGEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 16:45

Hallo zoals gezegt, een dringende vraag:
ik heb net mijn jophurs op gepoetst voor de wedstrijd.
Nu pas ik het even om tekijken hoe mijn wedstrijd tenu staat.
Want ik heb een poosje geen wedstrijden meer gereden.
Nu zie ik dus dat mijn chaps, ontzettend dof en grijs zijn geworden, het zijn stoffen chaps.
Eigenlijk moet ik een keer nieuwe maar het is er niet van gekomen.
De vraag: kun je iets op je chaps smeren, ofzo, dat ze weer iets zwarter worden en mooier staan bij mijn jophurs.
Alvast bedankt!

_Ekenna

Re: DRINGENDE VRAAG VOOR MORGEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:46

Dat denk ik niet bij stoffen chaps.. Als je er iets op gaat smeren geeft het erg af op je zadel en vervolgens op je broek..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:46

Je kunt ze met een nat doekje poetsen?
En anders, boeiend. De jury let daar niet zo op. Als je schoenen schoon zijn, je paard ernetjes uit ziet en je correct kleed krijg je al een goed punt.

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:48

Stomen?

gelky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:51

Inderdaad, zoals Loes al zei: ze zullen,waarschijnlijk afgeven. Misschien kan je ze wat poetsen met een vochtige doek ofzo? Ofwel zijn ze gewoon versleten:s

meikiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 16:51

Ik snap dat er niet op gelet wordt, maar ik rij wedstrijden omdat ik het zo leuk vind dat alles er perfect uitziet. punten plaatsen en goed of niet goed gereden, maken me vrij weinig uit.
Ik ben vandaag al de heledag naar de manege geweest om te poetsen enzo, omdat het een tinker is.
Ik zal stomen proberen, ik laat het jullie weten.

meikiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 16:53

@gelky
Ja maar ze zijn nog niet zo heel oud hoor, maar de kwaliteit was knudde, en ik rijd best vaak voor een manegeruitertje.. hihi.. oke dat snap ik, zal ik dus niet doen.. niks erop smeren dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:54

Is het een officiele wedstrijd? Want dan zijn stoffen chaps sowieso niet toegestaan enkel (kunst) leren.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:01

Je zou ze in de wasmachine kunnen gooien? Als je daar tijd voor hebt.

meikiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 17:10

Het is geen officiele wedstrijd, gewoon fnrs manege proef, het is ook niet zo, dat het moet ofzo voor de punten. Maar ik vind het voor mezelf gewoon leuk als het er goed uitziet.
De wasmachine zelf zou wel kunnen, maar het drogen is het probleem, want volgens het label kunnen ze niet in de droger.
Ik ben ze nu aan het stomen, en aan het afnemen met een doekje met koken water, om ze alleen vochtig temaken. Net zoals ik altijd bij mijn cap doe. En tot nu toe werkt dat goed, nu chap nummer 2 nog.
Iedereen bedankt voor de aandacht, trouwens. Ben ik super blij mee, ik ben best een stress type, dus ik kan op dit moment niet logisch nadenken, op stomen was ik dus nooit gekomen.. Best dom maar ja. Op dit soort momenten ben ik heeeeel errug blij met Bokt!!

meikiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:35

Stomen werkte heel goed! Ik heb ze daarna afgenomen met doek met kokend water. Ze zijn nu weer helemaal zwart, heel fijn! Alleen is de elasticiteit wel minder geworden, ik vind het niet erg, maar het is wel een waarschuwing!