Pony's die voortdurend aan elkaar knauwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tossielove

Pony's die voortdurend aan elkaar knauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:40

Mijn 2 pony's, (shetlander en haflinger) staan op een kleine privéstal. Daar staat nog 1 pensionklant bij, met een B pony. Nu is het probleem, dat wanneer mijn shetlander bij P staat, (ik noem hem even P), P voortdurend met mijn shet loopt te knauwen, als jullie snappen wat ik bedoel. En nee, mijn shet krijgt echt amper rust meer, ze krijgt ook amper de kans om te grazen. Dit gaat echt altijd heel lang door. P knauwt eigenlijk bijna altijd in de manen, wat lelijke, spuugvieze, vette, slijmerige manen opleverd.

Mijn shet knauwt zelf ook terug, waardoor P ook maar door blijft gaan. Ik weet dat dit gewoon natuurlijk gedrag is, maar ik vind het gewoon echt niet meer leuk zo. Hij zoekt ook echt alle kansen op die hij kan krijgen. Weten jullie waarom hij dat altijd maar doet? Bij mijn haflinger doet hij het ook, maar echt veel minder, dat vind ik dan nog okee.

Behoefte aan verzorging, ja dat heeft hij zeker.. -O- Meisje doet NOOIT iets met hem, wij zetten hem altijd binnen/buiten en voeren. Heb al 100 duizend x gezegd dat ze er iets mee moet gaan doen, maar het dringt niet door denk ik...

tossielove

Re: Pony's die voortdurend aan elkaar knauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 19:54

Nobody? -O- Of is er gewoon niks aan te doen, behalve gescheiden houden?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:08

Smerig spul wat je bij de paardenwinkel kan kopen erin smeren.. En dan een liksteen of iets aan die pony geven..

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:09

+:)+

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:11

Leg een kleine jolly bal in de stal, of koop een Stal Snack. Je kan ook nog een liksteen kopen. Voor mijn pony heb ik er een maar die doet er niets mee :P

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 21:00

Maar t probleem is, ze doen het in de wei..

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:07

tossielove schreef:

Een grote jolly bal :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:10

Anti-bijt in de manen smeren? En inderdaad een liksteen in het weiland. Heeft de pony misschien zomereczeem? Want dat kan de reden zijn dat hij obsessief blijft knauwen.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 23:24

sennag schreef:
tossielove schreef:

Een grote jolly bal :D

Haha! Ik vrees dat hij daar niet naar om gaat kijken :') Ik denk dat het toch maar iets in de manen strijken wordt :P

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 23:27

Solleke_Noah schreef:
Anti-bijt in de manen smeren? En inderdaad een liksteen in het weiland. Heeft de pony misschien zomereczeem? Want dat kan de reden zijn dat hij obsessief blijft knauwen.

Ja, kga iets in de manen smeren lijkt me uiteindelijk de beste oplossing. Heb ook nog een nieuw likblok liggen, dus die zal ik wel in de wei hangen. Denk niet dat hij zomereczeem heeft, want hij schuurt verder niet ofzo. De pony heeft nog nooit een dierenarts en een hoefsmid gezien zover ik weet. Echt, je slaat echt achterover als je ziet hoe een leven dat beest heeft, dus misschien mankeert hij wel vanalles, maar opzich ziet hij er sterk en gezond uit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:34

Die pony P heeft gewoon vreselijk jeuk en zoekt jouw shetlander op om hem te helpen krabben, die haflinger is het blijkbaar wat sneller zat dan de shet en dus is de shet de klos....
Heb je al eens bij die P tussen de manen gekeken of er korstjes etc zitten?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 01:44

cissy schreef:
Die pony P heeft gewoon vreselijk jeuk en zoekt jouw shetlander op om hem te helpen krabben, die haflinger is het blijkbaar wat sneller zat dan de shet en dus is de shet de klos....
Heb je al eens bij die P tussen de manen gekeken of er korstjes etc zitten?

Maar hij schuurt nooit? Zijn wel heel veel mogelijkheden voor, maar ik zal morgen eens kijken.