Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) helemaal los van begin tot eind. En pas na die tijd ben ik ook zelfstandig gaan rijden, met een pionnetje in die bak die haar moest voorstellen, daar reed ik dan omheen
Mijn paard was ook gewoon superbraaf, deed echt geen stap verkeerd. Maar door zijn drakengedrag voor die tijd was ik echt heel bang geworden, dat als hij een stap versnelde, ik meteen vol aan zijn bit hing uit angst dat hij ervandoor ging.
Ik laat soms hele frisse paarden, waarvan ik weet dat die best wel eens enorm kunnen gaan bokken of steigeren eerst al stoom afblazen. Ik longeer ze dan bijvoorbeeld tot het hoofdje helemaal naar beneden gaat (20 minuten ofzo). Dat zie ik dan als moment van overgave en dat ze rustig zijn en dan durf ik er gewoon normaal op. Je kan misschien ook je paard losgooien en even rare bokkensprongen laten maken.Urion schreef:Probeer eens te stoppen met paardrijden en terug te gaan naar de basis. Poetsen, wandelen, lekker ravotten met een MAK paard. Laat de jonge wolven even voor wat het is en ga terug naar de basis: je paarden passie. Kijk of je ergens een braaf paard mag verzorgen desnoods op een manege waarop je in een later stadium kan leren opnieuw te rijden met vertrouwen.
kim_dura schreef:Urion schreef:Probeer eens te stoppen met paardrijden en terug te gaan naar de basis. Poetsen, wandelen, lekker ravotten met een MAK paard. Laat de jonge wolven even voor wat het is en ga terug naar de basis: je paarden passie. Kijk of je ergens een braaf paard mag verzorgen desnoods op een manege waarop je in een later stadium kan leren opnieuw te rijden met vertrouwen.
Inderdaad, als het met deze 'basis' dingen goed zit, heb je een betere basis om te gaan rijden. Wat meer zekerheid, vertrouwen. Het zal ook niet zo 123 overgaan, hier gaat wel wat tijd in zitten...
Elianne98 schreef:Hmmm... ik zou als ik jou was sowieso niet iemand anders er oplaten want dan denkt het paard dat hij/zij gewonnen heeft! Dat heb ik zelf namelijk ook een beetje ervaren.
Ik denk het beste wat je kan doen is:
zorg dat je rijd in de buurt met iemand die veel verstand van paarden heeft en een goede instructeur/instructrice.
En als je je dan nog onzeker voelt, doe een stapje terug. en Rijd op een ietsje ouder paard dat jij sowieso kan rijden. daar word je zekerder van. en helpt dit nog niet? ga dan in training bij iemand die en verstand heeft van mensen en van paarden iemand die mens en paard weer dichter bij elkaar brengt!
Heel veel scces dr mee verder!
Snollygoster schreef:Ik heb ook het volste vertrouwen in mijn 2 instructeurs, maar ik blijf maar stressen. Ik ben gewoon bang dat hij er met mij vandoor zal gaan zoals dat ander paard en dat ik geen controle meer over hem heb.
Met mijn andere ruin, die 11 jaar is, durf ik ALLES. Ik ga met hem ook vaak zonder zadel en bitloos wandelen, en toch ben ik ook heel vaak van hem gevallen, maar hoe komt het dan dat ik bij de 3-jarige wel bang ben?