Hoe krijg ik mijn pony op mijn naam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Hoe krijg ik mijn pony op mijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:11

Hallo bokkers,

In juni 2012 was ik dan eindelijk in het bezit van mijn shetje! Ze heeft een paspoort en chip maar is niet opgenomen in het shetlander stamboek. echter is haar paspoort wel hierdoor ondertekend (NSPS stempel)

Nu staat het paspoort en de chip nog op naam van de oude eigenaresse. Ik wil dit graag op mijn naam hebben, maar heb geen idee hoe ik dit moet doen en welke kosten hieraan verbonden zijn. Ze heeft uiteraard ook al de nodige dingen erin staal zoals toegevoegde medicaties en uiteraard de entingen, hier zitten stickers bij, is dit een probleem?

Ook nog een vraagje, ik sta nogsteeds ingeschreven in gemeente den haag maar woon bij mijn vriend in Rotterdam, wegens financiele redenen kan ik mij hier dan ook niet in laten schrijven. Pony staat ook in Rotterdam. Welke gegevens moet ik dan doorgeven? mijn huidige (eigenlijk illegale adres) of mijn adres volgens de gemeente?

Alvast bedankt!

droomy

Re: Hoe krijg ik mijn pony op mijn naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:24

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord, wat adres betreft zou ik wel voor het 'officiele' (oude) adres gaan indien mogelijk. Natuurlijk wel later aangeven dat je verhuisd bent als het allemaal weer in orde is ;)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:36

haha oke dankjewel, maar dat kan ik pas doen wanneer ik weet hoe ik uberhaupt de chip en het paspoort op mijn naam kan krijgen :+

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:42

Wie heeft het paspoort uitgegeven? Bokt of Shetland stamboek? Antwoord op je vragen krijgen lijkt me dan 1 plus 1 ;) Ze bijten vast niet, de mensen bij het stamboek....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:06

ED --> TAO

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:09

Weet wel dat een paspoort geen eigendomsbewijs is.
Dus al staat jouw naam erin, het maakt je geen eigenaar ;)

Het kost alleen (een hoop) geld om je naam er in te laten zitten, het is meer voor het idee dan dat het ook iets oplevert..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:11

Het paspoort is neem ik aan uitgegeven door het shetland stamboek.
Daar zou je hem dus ook heen moeten sturen om hem op je naam te laten zetten.
Echter zitten daar wel kosten aan verbonden.
Sommige stamboeken moet je ook lid worden om de pony of het paard over te kunnen schrijven.
Maar bel anders eens met het shetland stamboek. Deze kunnen je alles vertellen.
Overigens is het paspoort geen document om te bewijzen dat de pony van jou is he.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:17

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:32

Dat het geen eigendomsbewijs is wist ik uiteraard al. Maar ik twijfel omdat er op de voorkant vee, vlees en eieren staat, en een stalgenoot heeft echt een shetland paspoort, of dat ik dan daarom ook het NSPS moet bellen?

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:34

Ik ga het NSPS wel bellen, er staat onderin het paspoort een stempel en sticker van het NSPS, bedankt voor de hulp!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:35

Als het gestempeld is door het NSPS moet je toch bij hun zijn!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:36

Je shet staat ws in het hulpstamboek en is geen echte shet (anders zou je ook een NSPS paspoort hebben)
Nogmaals, mail/ bel het NSPS en je weet het direct.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:39

Haar vader en moeder staan ook niet genoteerd in het paspoort, de oude eigenaresse, tevens ook fokker vond dit niet nodig en wilde haar niet op laten nemen in het stamboek ivm hogere kosten.. best jammer.. want t is echt een shet in hart en eh.. gedrag haha

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:40

Zijn ze wel bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:43

ViefJor schreef:
Dat het geen eigendomsbewijs is wist ik uiteraard al. Maar ik twijfel omdat er op de voorkant vee, vlees en eieren staat, en een stalgenoot heeft echt een shetland paspoort, of dat ik dan daarom ook het NSPS moet bellen?

Dit kan gewoon via het NSPS :j
Mijn paspoort heeft ook Vee, vlees en eieren op de voorkant, en stempels van het NSPS er in. Zij zetten het toendertijd zonder problemen op mijn naam.

(overigens, ik heb een E-pony :+ )

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:44

Ja dat wel, ze waren ook aanwezig. De vader staat ook in het stamboek, maar hoe die heet...? ze had wel zijn paspoort laten zien

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:48

Ik heb precies hetzelfde! Vorig jaar heb ik Safir gekocht en het paspoort staat nog steeds op de naam van de vorige eigenaresse. Safir heeft geen stamboek, aangezien z'n ouders onbekend zijn.

Ik las net dat iemand zei dat het niet uitmaakt als de naam op de naam van iemand staat... Maar wat is dan het nut van zo'n paspoort met naam van de eigenaresse? -oprecht een vraag ;) -

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:58

Mij werd verteld dat mocht je pony een keer ontsnappen/losbreken o.i.d, dan kijken ze op wiens naam de chip staat zodat ze met je contact op kunnen nemen, of terugbrengen.. Nou heb ik liever dat als mijn kleine mormeltje weer is bepaald om onder de draden door te kruipen (kleine houdini in aantocht) naar mij word gebracht ipv naar numansdorp hahaha.. Gelukkig staat er van de zomer weer stroom op het hek :=

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:55

Ik weet niet of er veel verschil tussen is maar ik heb mijn quarter laatst op mijn naam laten zetten door het paspoort naar de NQHA te sturen (aangetekend) met de nieuwe gegevens in een brief erbij gevoegd. Ik kreeg een factuur voor € 24.- (dit was incl. het aangetekend terug sturen naar mij) en zodra ik deze betaald heb is het naar mij terug gestuurd.

Als men nu het chipnummer is een database invoert, komen ze bij de NQHA uit waar ze dan mijn gegevens te zien krijgen. Ik vond de kosten alleszins meevallen. :j