Groepsdressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiavdmeij

Groepsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 00:25

HeyHey,
Ik heb geen idee of ik het zo goed doe maar ik heb een vraagje aan jullie :)
Eind maart hebben ik en mijn groep groepsdressuur! Dit lijkt niet lang te duren maar we rijden maar 1x per week! We hebben nog geen idee wat willen worden! Originaliteit is belangrijk maar we willen er liever niet veel geld aan uitgeven omdat we het maar 1x dragen. Ook hebben we nog wat figuren nodig. Het liefst zo creatief mogelijk!!We rijden Niveau 4 dus we kunnen wel wat :)
Ik hoop op ideeën van jullie!
xx Dikke kus <3

chrisje_83

Re: Groepsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:44

Met welk niveau staat niveau 4 in vergelijking met de KNHS dressuurproeven? En is het met of zonder muziek? Is er een bepaald thema de dag dat je die groepsdressuur rijdt?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:51

Wat leuk zeg, een groepsdressuurwedstrijd! Wij organiseren voor onze lessers ook elk jaar een groepsdressuurwedstrijd, echter maken wij de proef zelf, dat hoeven de lessers niet te doen. Tijdens deze groepsdressuurwedstrijd rijden bijna alle manegelessen gezamelijk de proef tegen elkaar. Erg leuk altijd! :D

Lydiavdmeij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 13:11

Groepsdressuur vinden wij ook altijd leuk! :j
Niveau 4 is bij ons het hoogste niveau op de manege.
We mogen zelf alles verzinnen kwa kleding muziek en proef en dat is leuk maar ook wel lastig om zo'n hele proef te maken!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:50

bedoel je echt groepsdressuur (met z'n allen bijvoorbeeld tegelijk ik noem maar iets de f8 rijden) of bedoel je carrousel rijden? Dus met kleding en muziek een echte mini show in elkaar zetten?

Lydiavdmeij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:37

Echt carrousel rijden. Daarom hebben we ideeën nodig voor kleding en muziek. De figuren hebben we inmiddels verzonnen, Alleen de kleding nog niet

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:35

Als nonnen?
Kleding is vrij makkelijk, met wat zwarte en witte stof ben je er al.
Witte dekjes, evt witte bandages.
Je kunt bijvoorbeeld kruisjes maken van karton en zilverfolie.
Dit kun je om je nek en in de manen van de paarden hangen.

Muziek van Sister Act.
Niet moeilijk, maak wel leuk, vrolijk en zeker in een groep geeft het een leuk beeld.
Afbeelding

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:21

thema efteling?
is wel wat lastig maar als je bijv. aan pakken zou kunnen komen...

of wat wij nu doen is andre rieu...wij rijden met z'n vieren en dan is er 1 andre in slipjas (kan ook gewoon een dressuur outfit zijn) en dan hebben we drie damens in een lange zwarte jurk. Met voor en achter een split erin gemaakt zodat je makkelijk kan zitten;)

x