Daar gaan we weer: Eczeemdeken ...Advies gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Daar gaan we weer: Eczeemdeken ...Advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 08:29

Ik heb voor mijn minishetlander en sloopmonster een eczeemdeken nodig, die én in zeer kleine maat(en goede pasvorm) verkrijgbaar is, én beschermt tegen zon (hij heeft ook een chronisch leverprobleem waardoor hij niet tegen de zon kan), én sloopvast is.
Bij voorkeur dan ook nog luchtig.

Ik denk na over Boett, maar die schijnt erg warm te zijn?
Iemand nog goede ideeën?

Wanneer beginnen jullie trouwens met de deken (vorig jaar was ik te laat ... nja, de eerste deken heeft dan ook maar een paar uur overleefd en de deken erna slechts enkele dagen)
Ik bedoel dan eigenlijk qua temperatuur.

liljebo

Re: Daar gaan we weer: Eczeemdeken ...Advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:16

Hmmm net ook nog gezien dat de Boett te groot is. Kwam nog everline tegen, maar die schijnt niet zo goed te zijn... tips???

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:18

Er is hier een centraal topic over. Even de zoekfunctie gebruiken.

MloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:21

Rambo SIH? Mijn haflinger sloopte zo'n beetje elke maand een Pagonydeken, deze gaat al 2 zomers mee! Weet niet hoe klein deze deken te krijgen is, maar verder voldoet 'ie aan je voorwaarden geloof ik.

MloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

Oh en je tweede vraag: Verschilt heel erg. Ik merk het gewoon als ze ietsjes jeuk begint te krijgen, dan ben ik nog wel op tijd. Dan wel gelijk in de gaten houden en evt. smeren. Maar het verschilt heel erg, dit jaar heb ik in september de deken afgedaan, jaar ervoor was het de eerste week van november. Erop soms in maart, soms in mei.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:41

Rambo is ook niet klein genoeg. Net opgezocht. Ik durf eigenlijk niet goed te wachten tot hij al jeuk krijgt. Dan schuurt hij meteen de hele handel in flarden. Heb ik vorig jaar helaas meegemaakt. Goed... de dekens hadden geen goede pasvorm en dat speelde ook mee.
Maar dit jaar liever goede maat en op tijd op. maar ik zal even het centraal topic zoeken,.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:38

Rambo is echt de enige naar mijn mening die geschikt lijkt. Maarja, als hij te groot is op je pony zou ik het zo ook niet durven zeggen. Misschien op google zoeken naar eczeemdekens die wel op je pony passen en vanuit daar naar kwaliteit kijken?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 07:54

Je wilt niet weten hoeveel ik heb gegoogled :+ Kom alleen bij everline en die van ootemans. Ik weet echter niets over de kwaliteit van beiden. Weet alleen dat everline niet zo goed schijnt te zijn. Maar als ik niets anders kan vinden, zal ik dat risico moeten nemen.
Zou alleen enorm balen als ik een deken voor zo'n 80 euro koop en hij maar een paar uurtjes houdt.

MloesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:06

Je kan eens kijken op bijvoorbeeld Ebay, of de Rambodekens daar kleiner worden aangeboden? Ik weet namelijk dat mijn vorige stalbaas haar Rambodekens altijd in het buitenland kocht. Zij moest dan juist een belachelijk grote maat, die werd niet in Nederland verkocht maar wel dus via Ebay.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 11:04

Zou ik eens kunnen doen, ja. Want rambo had vroeger, voor de hoody's wel kleinere maten. Bedankt voor de tip.

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:08

Ik ben zelf ook zeer tevreden over de Rambo Sweet Itch, maar las net ook iets over de Snuggy Hoods. Gaan ook lang mee, misschien zijn die klein te verkrijgen?

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:59

Ik heb een eczeemdeken van Pagony. Ben er zeer tevreden over. past goed en gaat nu al ruim 3 jaar mee.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:03

Ik ben zelf erg tevreden over de eczeemdeken van Fly-Free.
Volgens de maattabel zijn ze ook verkrijgbaar in maat minishet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:04

Ik lees iets over een merk Dinky in Engeland.
Misschien daar evne op zoeken.

xMariaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:31

rambo sweetitch hood! vind ik de beste geen schuurplekken:)

mimooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:54

Ik heb nu voor het tweede jaar een eczeemdeken van het merk QHP op mijn pony liggen.
Hij is nog helemaal heel, en werkt perfect. vanaf het moment dat het overdag boven de 10 graden komt doe ik hem al op, en zo blijf ik de jeuk voor. Waar ze vorig jaar rond deze tijd de manen( tot bloedens toe) eraf had, heeft ze nu mooie volle manen, en geen jeuk. Wel heb ik de pony alleen in een wei staan, omdat anders de andere paarden de deken slopen. Deze deken was 53 euro, en dubbel en dwars zijn geld waard. De kleinste maat is 095