Ik heb sinds kort een verzorgpaardje, hij is hartstikke lief behalve bij mij tijdens het rijden, bij de eigenaar van het paard zelf is hij heel braaf, en nou moet ik ook wel zeggen dat ie mij nog steeds een beetje aan het uittesten is, maar dat gaat afentoe wel heel ver. Bijv. Als ik gewoon aan het rijden ben, dan is stappen en draven geen probleem tenzij ik de zweep zachtjes gebruik dan krijg k een klein bokje( wat hij overigens ook alleen bij mij doet en niet bij de eigenaar). Maar hij is afentoe een beetje lui dus als ik in galop wil moet ik soms wel mijn zweep gebruiken hoewel ik dat zo min mogelijk probeer te doen. Maar elke x als ik in galop wil gaan of in galop zit en k gebruik mijn zweep of spoor hem aan om harder te gaan dan gaat hij als een gek lopen bokken en rennen.. Het kan zeker niet liggen aan dat ik te hard sla want ik geef echt een heel zacht tikje. En ook kan het niet liggen aan rug of zadel klachten want bij de eigenaar doet hij dat niet( tenzij hij afentoe een beetje druk is) maar bijna noooit. Verder heb ik 6 jaar rijervaring dus het lijkt medat dat het ook niet is. Ik ben ten eind raad, de bokken worden steeds hoger en ben bang dt ik er binnekort naast lig! Heeft iemand enig idee of een handige tip zodat hij di niet meer doet of mindert?
Alvast bedankt!!!