pony pakt touwtje tijdens het wandelen/fietsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

pony pakt touwtje tijdens het wandelen/fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:41

Zoals als de titel al zegt heb ik een pony die het maar al te leuk vind om iets in zn mond te hebben tijdens het wandelen of fietsen en dan vooral z'n halstertouwtje. Hij doet dit echt al vanaf dat ie bij mij woont en dat is al vanaf dat hij 4 maanden was (nu is ie 4). Nou vind ik het het niet zo'n probleem alleen vraag ik me af waarom hij zo graag iets in z'n mond wilt hebben. Vanavond was ie er echt gewoon mee aan het spelen maar hij doet het ook wel is als ie gespannen is. Zijn er meer paarden die dit doen?

Gr.

Spacious

Re: pony pakt touwtje tijdens het wandelen/fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:12

die van mij doet het ook. vooral als hij het ergens niet mee eens is. Dan pakt hij zijn touw vast en trekt hij eraan (trekt dan terug):+ Als iets eng is heeft hij de neiging het ook van spanning vast te houden.

lijkt mij een gewoonte.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:26

Beetje te vroeg gespeend en jong spul is vaak erg bezig met het mondje. Met 4 jaar speelt het wisselen ook nog wel eens een rol, dan is het ook weer lekker om op een touwtje te sabbelen.
Komt zeker bij ruinen vrij veel voor dat ze graag met hun mond bezig zijn. Je kunt het ook gebruiken met vrijheidsdressuur voor dingen als oppakken en apporteren.