Hoe bedoel je? Op de meeste manege moet je verplicht met rijkleding rijden, heb je een verzorgpony / eigen pony, ofzo? Een cap lijkt me sws een must, maar verder kan je bijvoorbeeld in een strakke broek (dat het niet gaat schuren) rijden. Qua schoenen lijkt het me lastig, igg hoge schoenen / laarzen maar wel zonder rits aan de zijkant.
Loei
Geplaatst: 11-02-13 20:43
Een strakke broek, die goed blijft zitten. (niet te strak, dan kan je scheuren, heb ik ook is gehad haha ) Verder wel een cap! (lenen van iemand?) En stevige schoenen, geen balletjes, of hakken etc.
Toen ik voor de eerste keer ging rijden had ik een cap en laarzen geleend op de manege. Verder had ik gewoon een strakke broek en een jas die lekker zat. Je zou evt. ook de eerste keer met kaplaarzen kunnen rijden of gewoon een andere schoen met kleine hak eraan. Daar heb ik wel meer mensen mee zien rijden bij ons op de manege.
Aslien
Geplaatst: 11-02-13 22:11
Een lekker zittende stretch jogging / normale broek, en schoenen met een hak?
Fransje_70
Geplaatst: 11-02-13 22:11
Moppie toch, ga eens wat beter op je spelling letten!!!!
"Wat kan je aantrekken als je geen paardrijspullen hebt" bedoel je.
Cap moet je lenen van iemand! Een strakkere jogginbroek en laarzen met hakken en smallere punt.
Het belangrijkste is dat je ergens een cap leent als je er zelf geen hebt. Veiligheid eerst! Wat betreft je schoenen is het vooral belangrijk dat ze gladde zolen hebben en een klein hakje, zodat je niet door de beugels heen kan schieten als er iets gebeurd. Let er ook op dat de voorkant niet te breed is, je voeten moeten nog wel in de beugels passen en geen ritsen aan de binnenzijde van je benen. Het fijnste is een broek zonder naad aan de binnenzijde van je been (kan gaan schuren). Een dikke legging of aansluitende jogging/sportbroek voldoet vaak wel.
Succes.
Airnt
Geplaatst: 12-02-13 02:27
nee zonder gekheid: ik heb in heel veel verschillende outfits gereden. Ik vind rijbroeken echt HEEL vervelend en oncomfortabel en zelfs misschien wel slecht voor mijn zit. Dit is wellicht omdat rijbroeken tegenwoordig niet in mijn maat voor mannen gemaakt worden, maar goed.
Ik rijd ook met een doodnormale spijkerbroek, maar daar zijn ook speciale versies van voor ruiters.
wol vind ik heel erg fijn, dat ligt geod op je zadel en plakt niet zo vervelend als die 'leer' delen van een rijbroek. 'combats' ('zo'n broek met van die zakken aan de zijkant') heb ik heel veel gedragen en zijn comfort technisch mijn favoriet; esthetisch niet zo gezien.
verzekeringstechnisch is een cap vaak verplicht, en zorg dan ook dat ie zin heeft: moet passen.
Schoenen met hak hoor je vaak. ikzelf heb veel met kisten gereden, beviel mij prima, maar je kunt achter de rand van het neusprofiel blijven hangen, dus pas op. Een hak is zelden zo hoog dat ie daadwerkelijk door de beugel schieten voorkomt, dan heb je zo'n 5 cm nodig afhankelijk van hoe groot je beugel is. een kleinere beugel is makkelijker dan een grotere hak, vaak.
Ikzelf vind rijlaarzen ondingen omdat ze je enkels immobiliseren. Ik rijd nu met johdperboots en brede-pijpen-johdpers, omdat dat hier in de barok/academisch/historische ruiterij in duitsland een beetje het uniform is geworden. staat ook wel leuk.
ook heel lekker zijn mijn herteleren lies-rijlaarzen naar 15e eeuws model... niks comfortabeler dan dat.
lolpony
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-13 08:43
dankje
Valencaaa
Geplaatst: 12-02-13 20:29
Een strakke spijkerbroek, laarzen met hak en natuurlijk wel een cap (:
Ik vind op zijn minst een cap een vereiste. Goede laarzen zijn belangrijk om goed in de beugels te kunnen. Strakke broek en trui en jas die lekker zitten