Maar op een bepaald moment begin je toch voorzichtiger te worden, en meer na te denken. Het feit dat een kennis van me 2 jaar geleden verongelukt is na een val van haar paard, heeft daar natuurlijk ook mee te maken. Maar ik vond een cap toch nog steeds 'te lelijk, en te ongemakkelijk'.
Mijn eerste paard, Ax, stond meer op 2 benen dan op 4, als ik op hem zat. Ik heb in die 13 maanden slechts 1x een cap gedragen, en vond het afschuwelijk.
Een jaar nadat Ax verkocht was, kwam Bai in mijn leven. Een schat van een paard, die me de eerste keer dat we reden toen ze van mij, zo van haar gooide
Maar ook hier alleen spierpijn aan overgehouden, dus ik droeg nog steeds geen cap.Toen ik haar zo'n 7 maanden had, begon ze echt vies te doen. Vooral veel bokken, en ik merkte dat ik zelf niet meer zo dapper was als vroeger. En toen steigerde ze, toen mijn lesgeefster op haar zat.. Kaarsrecht omhoog. Een dag later steigerde ze met mij op haar; niet zo hoog as een dag eerder maar toch makkelijk anderhalve meter..
Toen heb ik de osteo gebeld, en ben ik naar de ruitershop gerend. F*ck dat het lelijk is, f*ck dat het ongemakkelijk zit, en plakkerig wordt in de zomer, en dat mijn haar altijd stom doet en het ding naar voren duwt: sinds ongeveer een jaar rij ik ALTIJD met cap. Ook als we gewoon wat gaan wandelen.
Niet dat het nog 'nodig' is (maar wat is nodig?
): ze bokt niet meer, steigeren doet ze alleen als we VD'en en op commando; de osteo heeft haar netjes opgelapt! Mijn meisje zat met ontzettende rugklachten, vandaar dat ze ook zo vies uit de hoek kwam.. Maarreuh, 'nodig' of niet: ik vertrek niet meer zonder! Ik hou van mijn cap, ik voel me nu veel zekerder, als Bai al eens durft klieren, durf ik haar tenminste aan te pakken. Omdat ik nu weet: als ik val, is mijn hoofd in ieder geval beschermd! En eerlijk.. Eigenlijk is een cap helemaal niet lelijk!
Feit dat het ding met diamantjes versiert is, maakt de liefde uiteraard alleen maar groter

dan wil ze vooral snel, maar verder in de bak erg braaf en makkelijk uit te zitten mocht ze ergens van schrikken. 
Hij heeft mij 1 keer echt geholpen en was een wonder dat ik alleen een hersenschudding had.
en ik vind het niet zo super slecht zitten, vermits ik vroeger ook altijd een fietshelm moest opzetten bij het fietsen, je wordt een cap wel gewoon
(ik rij dan wel pas 2 jaar en bij een manege waar het verplicht is en nu ook bij de eigenaar van mn verzogpony, ik mag er niets eens zonder chaps opstappen :p)
Dus mama draagt in het vervolg ook altijd netjes een cap
Wat waren die vreselijk
Braaf als ik was, droeg ik altijd mijn cap. Nu draag ik hem nog steeds dagelijks, het is een gewoonte en ik voel me ook 'bloot' als ik hem niet op heb.