Wie wil er mee paardrijden in de Ardennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSanne93

Wie wil er mee paardrijden in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 15:53

Hallo bokkers,

Ik ben Sanne en ik ben 19 jaar oud.
Afgelopen jaar zomer ben ik samen met een vriendin van mij naar de Western Trail Ranch geweest, bij Vielsalm in de Ardennen.
http://www.ranch.be/
Dit was echt super. De Nederlandse eigenaren Koen en Margreet zijn echt super aardig en degene die daar ook tijdelijk woonde, een goede vriendin van Koen en Margreet (weet niet precies hoe ze elkaar kennen nz) is ook heel aardig.
Alles is inbegrepen, behalve avondeten op dag van aankomst, dat moet dus onderweg erheen.
Je hoeft dus alleen geld mee voor dingen op de heen en terugweg.
Heen en terugweg + vakantie kosten ong. €750.

Afgelopen jaar ben ik een lang weekend geweest, maar dat was zo snel voorbij dat ik dit jaar graag een week ga, dan kun je ook nog wat meer daar helpen enzo.

Op de site staat hoeveel het kost.
Je slaapt btw op 2 persoonskamers dus ist miss handig om wel met even aantal te gaan.
Btw ze doen totaal niet moeilijk met allergieen, of vegetariers fz, heb ik vorig jaar gemerkt.

Je kan nog tot vrij laat boeken, dus we hoeven het niet over een week te weten. ;P

Als je meer wilt weten, reageer of stuur gerust een berichtje!

Groetjes Sanne

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 16:54

Is er iemand die mee wil?
Tis echt geweldig leuk!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:37

Heb je nog geboekt? :)

Ik ga volgende week, ik dacht misschien kom ik je tegen :D

Wouter82

Re: Wie wil er mee paardrijden in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:03

ik heb daar toevallig ook geboekt. :)
ik ga wel maar een weekendje. het eerste weekend van augustus (2 t/m 4).
ik weet niet wanneer je gaat, sanne, maar in ieder geval veel plezier. jij ook NeverGiveUp :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:13

Kun je ook je eigen paard meenemen?

xSanne93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:52

Em_ schreef:

Nee, het terrein en de lengte van de ritten laten dat niet toe. De paarden die daar staan zijn getraind/gewend aan het terrein enzo, met je eigen paard kun je dat echt niet zomaar doen..

Ik ga trouwens toch niet heen dit jaar; werken. Volgend jaar weer. =)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:58

xSanne93 schreef:
Em_ schreef:

Nee, het terrein en de lengte van de ritten laten dat niet toe. De paarden die daar staan zijn getraind/gewend aan het terrein enzo, met je eigen paard kun je dat echt niet zomaar doen..

Ik ga trouwens toch niet heen dit jaar; werken. Volgend jaar weer. =)

Jammer! En ook jammer dat je niet gaat ;)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:04

Ik ging in september, maar ben van mijn paard gedonderd en mijn sleutelbeen is gebroken, ik ga dus nog niet mogen rijden dan. We hebben het verplaatst naar het eerste weekend van november (wij rijden twee dagen)!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:34

Uuhhh vraagje, waarom zou je niet met eigen paard daar naar toe kunnen?
Oké misschien niet ieder paard maar er gaan regelmatig endurance en Trec ruiter die kant op om te trainen en wedstrijd te rijden.
Komend weekend is daar niet al te ver vandaan weer een TREC wedstrijd waar veel Nederlanders aan deelnemen, ook in de laagste klasse.
En in Vielsam is elk jaar een grote endurance wedstrijd en zal dit jaar het EK TREC voor junioren gereden gaan worden.
Er zijn best wel paarden die dat prima kunnen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:46

Gilbey schreef:
Uuhhh vraagje, waarom zou je niet met eigen paard daar naar toe kunnen?
Oké misschien niet ieder paard maar er gaan regelmatig endurance en Trec ruiter die kant op om te trainen en wedstrijd te rijden.
Komend weekend is daar niet al te ver vandaan weer een TREC wedstrijd waar veel Nederlanders aan deelnemen, ook in de laagste klasse.
En in Vielsam is elk jaar een grote endurance wedstrijd en zal dit jaar het EK TREC voor junioren gereden gaan worden.
Er zijn best wel paarden die dat prima kunnen.

Een paar jaar geleden ben ik met een paar bokkers ook naar daar gegaan. Deze vraag is daar toen ook ter sprake gekomen, en ook wel degelijk beantwoord :)
De voornaamste redenen hiervoor, zijn onderandere dat de meeste mensen die daar met hun paard heen willen NIET meelopen in trec en endurance. Ik herinner me dat ze ooit hebben meegemaakt dat een paard een blessure opliep, en dat dat toen voor behoorlijk wat problemen heeft gezorgd. Verder hebben ze daar een heel hechte, vaste kudde, en dat willen ze niet overhoop gooien door elke paar dagen een paar nieuwe paarden erbij te hebben.
Ze hebben het dus ooit geprobeerd, dat is om verschillende redenen tegengevallen, en daarom hebben ze de keuze gemaakt om het niet meer te doen. Perfect te begrijpen in mijn ogen :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:16

De rede over de kudde vind ik dan nog het beste argument.
De ander vind ik nog steeds eigen verantwoordelijkheid.
Met de TREC (laagste nivo zeker) zijn gewoon recreatie paardjes die binnen NL ook gewoon buitenritjes maken.
Niets bijzonders aan.
Maar geeft niets voor mij hoor, ik heb genoeg mogelijkheden voor overnachten in de ardenne.
Dus voor mij maakt het geen verschil.