preventief scheren tegen luis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

preventief scheren tegen luis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 23:41

Vorig jaar, iets eerder, kreeg mijn toen 2 jarige pony last van luis. In eerste instantie dacht ik dat ze laat had van de warmte..
Nu vroeg ik ineens af,, zal het nodig zijn om haar preventief te scheren?
(kreeg ook het idee, vorig jaar, dat ze het snel warm heeft, maar dat zal er wil niets mee te maken hebben)

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:33

Preventief scheren kan, ik heb het dit jaar ook gedaan (nadat mijn shetlander meerdere winters op rij luis heeft gehad en ik geen middel kon vinden wat echt afdoende werkte :( ). Tot nu toe werkt het goed, nog geen luizen gezien.
Ik zou alleen zo laat in het winterseizoen niet meer scheren, tenzij het echt noodzakelijk is. De meeste paarden zijn namelijk nu al begonnen met het aanmaken van de zomervacht en als je nu scheert kan het zijn dat ook de zomervacht op een rare manier terug groeit, is mijn ervaring. Ook vind ik het wel een erg plotselinge overgang om van een vrijwel volle wintervacht naar helemaal kaal te gaan bij deze kou. ;)

Lizzzzz

Re: preventief scheren tegen luis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 11:39

Ohhh ben ik niet de enige met dit idee.. Met die zomervacht aanmaken zit het denk ik nog wel goed.. Haar moeder verhaarde altijd pas in augustus en deze heeft ook nog geen haast met verharen.. Zit te er over te denken zodra het straks warmer gaat worden,, nu vind ik het ook wel weer bruut ook te doen ;-)