Ik open dit topic omdat ik nieuwsgierig ben, waarom mijn (nieuwe) paard zich zo gedraagt.
Ons paard staat overdag in een paddock naast een aantal andere paarden. Hij staat in zijn eentje in de paddock en kan neuzen met 1 Shetlander en een schimmel over het hek. In het begin stond hij alleen naast de Shetlander, deze mocht hij vanaf dag 1 al niet en jaagde haar constant op door het hek heen; oren plat in zijn nek en vanuit de achterkant van de paddock tegen het hek aan rennen van de Shetlander. Bij de schimmel (merrie van 15) vertoont hij het zelfde gedrag.
Omdat ik het sneu voor hem vond om hem alleen te laten staan, heb ik hem losgegooid met een ruin en merrie die ook bij ons op stal staan. Deze ruin(14) beschermde de merrie, maar mijn paard ging de aanval weer aan. Mijn paard en de ruin stijgerden zelfs tegen elkaar op.
Nu is er net een nieuwe ruin(11) bij ons gekomen die ik graag bij mijn paard in de paddock wilde hebben. Ook hier ging het weer mis. Ik heb het 3 dagen geprobeerd maar hij blijft jagen en bijten. Hij laat de ruin geen moment met rust.
Ik heb dit gedrag nog nooit eerder meegemaakt, zeker niet bij zo'n jong paard.
Bij zijn vorige stal stond hij wel samen met een ruin, hier was hij wel de baas over maar liet hem verder wel met rust. Hij kreeg daar de hele dag hooi in de paddock, dus hij had wel de hele dag wat te doen.
Naar mij toe is hij heel vrolijk en luisterd steeds beter. Als ik naast zijn paddock sta jaagt hij andere paarden bij mij weg en verergerd het gedrag.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat kan ik eraan doen? Ik zou zo graag willen dat hij een vriendje krijgt. Maar op deze manier gaat het niet lukken!
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 07-02-13 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt