Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DAMWolf schreef:Ze zal geen of weinig goede ervaringen hebben met mensen en is daarom een beetje schuw en niet zo genereus met haar vertrouwen. Het belangrijkste is veel geduld hebben. Wat je deed met in de wei zitten is een heel goed idee. Gewoon blijven zitten en laat maar snuffelen, desnoods geef je haar iets lekkers (wat je al in je hand had vóór je ging zitten) zodat je je hand alleen maar open hoeft te doen.
Ik denk dat als je er de tijd voor neemt, je er een superpaard aan over kan houden! Ik wens je veel succes!
Edit: Ze zal niet over een nacht ijs jou meteen vertrouwen lijkt me. Dit kan van dagen tot maanden duren, dus geduld is echt een schone zaak in haar geval. Probeer haar zacht maar consequent te behandelen, zodat ze niet "over je heen" loopt mocht ze wat meer vertouwen krijgen. Ze mag schuw zijn, maar dit is geen reden om de baas te spelen
Maflinger_S schreef:Word jij ook geacht iets met het nieuwe paard te gaan doen?
Zo ja, even overleggen met de eigenaar wat jullie aanpak gaat zijn.
Zo nee, paard met rust laten.
Maflinger_S schreef:Wil de eigenaar het paard dan wel houden? Wat is de reden van aankoop?
Leuk dat jij ermee aan de slag kunt. Je bent al goed begonnen want geduld zul je nodig hebben zo te lezen.
Paardje is net verhuisd dus moet nog wennen, krijgt ander voer wellicht, heeft andere stalgenoten. Geef het de tijd. Probeer inderdaad haar vertrouwen te winnen, van daar uit kan je verder gaan met de opvoeding, die consequent en rechtvaardig moet zijn.
Koper schreef:Accepteer dat ze (nog) niet wil dat je haar aanraakt. In de wei gaan zitten is goed, laat haar maar naar jou toe komen. En dan niet aanraken, laat haar maar laten zien dat ze bij jou wil zijn. Ze komt al naar je toe, daarmee geeft ze aan dat ze dat wel wil. Heb geduld.
Princesj schreef:Toen wij onze (toen jaarling) net hadden kon je ook echt niet in de buurt komen. Met rustig afwachten en paaien met iets lekkers is ze uiteindelijk zelf gekomen. We zijn nu een half jaar verder en ze is kipmak, sociaal naar alles en iedereen en volgt je overal.
Als ze wegloopt ben je "ok op deze plek", je bent blijkbaar geen levens gevaarlijk object.
SteffiSara schreef:omkopen met snoepjes :J
myleneeex schreef:okee, bedankt. ik denk ook wel dat het vanzelf komt, maar het probleem is dat ze, ja of tanden aan het wisselen is, of iets met het gebit heeft. waardoor ze de vorige keer niet een paardensnoepje van mij aannam, is dan de enige oplossing wat brood? of?

FD_horses schreef:Wat ik had gedaan was zo vaak mogelijk naar haar wei lopen, te gaan zitten en haar te lokken met wat lekkers, en dan weg lopen, heel makelijk beginnen, proberen wat lekkers te geven en weg lopen , daarna kan je dit uitbreiden door eens een kriebeltje te geven, succes !:)
SteffiSara schreef:Stukjes fruit
Mijn paard is er gek op, ze krijgt banaan, manderijn, sinasappel..
Ik had dat probleem ook toen ik haar net had, en ze in de wei stond.. Je moet heel erg veel geduld hebben! Wat ik deed is met me rug naar haar toe rustig naar haar toe lopen.. het werkte.. en echt heel veel praten!!
Appels, wortels (harde groente, heb je dan niet veel aan denk ik?)..
Succes!
). Het heeft een behoorlijke tijd geduurd, maar uiteindelijk kon ik mijn armen om haar nek leggen en een hele tijd met haar kroelen. Ze kwam er zelfs zelf voor naar me toe.