Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:09

Omdat er ook eentje voor Friesland is, leek het me om dezelfde redenen wel leuk om ook eentje voor de regio Zuid-Groningen te maken.
Ik doel dan op de omgeving van Haren, Onnen, Glimmen, Eelde, Noordlaren... Zodat het voor iedereen te rijden is.
Als er mensen met trailers tot beschikking deze kant op kunnen komen, is dat natuurlijk altijd gezellig: al kom je uit Zuid-Limburg, haha!

Misschien ook leuk om jezelf en je paard even voor te stellen. :) Maar dat is uiteraard niet verplicht.
Dus ben je iemand die graag buitenrijdt in deze omgeving; meld je dan gerust aan! :D

Flew

Re: Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:11

:wave: Zie profiel voor paard. :D Wij rijden nu niet heel actief, maar doorgaans in de regio Noordlaren/Midlaren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:17

Gezellig! :D Bij mij in mijn profiel ook informatie over het paard haha.
Nog even in het kort: ik ben Jorinda en ik ben 19. Paard heet Caspian, is een Fjord van 6 en staat in Onnen. :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:20

Ik wacht wel eventjes wat data's af, misschien wil paps me wel eens rijden :D Vanaf September moet 't sowieso wel eens lukken denk ik :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:22

Leuk! Ik kreeg een PB van Jorinda. Ik en mijn vriendin (joossws) willen wel mee doen!
Wij zijn allebei 12 jaar en hebben allebei een haflinger in Onnen.
Wijzelf wonen in Haren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:52

Wat een leuk idee Jor! *\o/* Ik wil ook zeker wel mee doen!

Ik ben Carmen, 19 jaar, ik woon in Haren en mijn paardjes staan verspreid over Onnen. :))

Mijn eerste paardje is mijn lieve meisje Misty. Zij is mijn enige paard wat echt onder het zadel is, ze is bijna 9 jaar en een echte dame. :P Ze geniet ontzettend van buitenritjes, dus zo'n rijclubje zal ze leuk vinden. Voor echte lange of snelle ritten is ze niet geschikt, ze heeft namelijk artrose.
Afbeelding

Dan heb ik nog mijn kleine haflingerman Alvaro. Hij is een soort van onder het zadel, maar het is wel het plan dat hij alles van het voorjaar/zomer wel een beetje goed bevestigd wordt. Hij is bijna 5 jaar, dus ook nog jong zat. Hij vindt het wel erg gezellig om met andere paarden op stap te gaan!
Afbeelding

En dan hebben we als laatste mijn kleine mannetje Storm. Hij is 4 jaar en nog niet onder het zadel. Dit heeft als reden dat ik hem nog een mega-baby vind. En daarin ben ik niet alleen. :') De hoefsmid vroeg laatst hoe het met mijn twee-jarige ging, haha! Maar over 1 of 2 jaar wil hij vast ook wel mee met gezellige ritjes. :D Hier had hij voor het eerst een zadel en hoofdstel op. :P Wat een pup he. :D
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:42

:wave: Gezellig! Mijn paarden staan in Glimmen. Met Jonas rij ik nog maar korte stukjes vanwege artrose en dampigheid, maar met mijn merrie kan ik wel mee! Op dit moment hebben we een probleempje met het spoor oversteken, dat moet ik eerst oplossen, maar bij ritjes naar Vosbergen en de Lappenvoorderpolder kan ik natuurlijk wel aanhaken. :j Ik ben 32 trouwens.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:22

Hallo allemaal,
Zelf zit ik meer aan de oost kant van Groningen, net over de grens bij Bellingwolde maar dat mag geen probleem zijn.
Leuk idee, ik houd mij aanbevolen.

Ik heb verschillende paarden waarvan ik er met een altijd buiten rij.
AF Bayro is een 12 jarige arabische ruin die erg sociaal is en geen problemen heeft met andere paardjes,
......dus als er datums zijn laat maar weten! :D
Hmmm, en ik ben 36 trouwens :7

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:43

Hoi! :wave:

Ik ben Kirsten, nog 2 dagen 24 en sta met mijn dravermerrie Yanna in Glimmen (foto's profiel), ze is nu 7. Heerlijke rustige en betrouwbare merrie (voor zover ik weet :') ) maar 't gas kan er ook op :))
En dat ging prima met Misty Carmen! :))

Thnx Jorinda voor de pb :j

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:50

Hoi, ik meld me ook even! Mijn pony Ariël staat in Eelde (Vosbergen) en we maken regelmatig ritjes door Appelbergen en het Noordlaarderbos, en met als ik met een groepje ben, rijden we ook wel naar Zuidlaren, Zeegse, (weet eigenlijk niet hoe het allemaal heet) of richting Norg! Als het een keer uit komt is het natuurlijk leuk om met 'nieuwe' mensen te gaan rijden! Heb alleen geen trailer dus moet te paard wel te doen zijn :)

Edit: Ohja, misschien nog nuttig om te vermelden, ik ben 18 jaar en studeer. Mijn merrie wordt dit jaar 6 en is behoorlijk bom proof, alleen ze is niet met alle paarden even goede vriendjes :') Ik vind alle ritjes mooi, lang of kort, hoog of laag tempo... Voor een rengalopje ben ik altijd wel te porren :))
Laatst bijgewerkt door xHanne op 06-02-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:54

Voor ritten in de buurt van Zeegse ben ik ook wel in :j Paard staat in Schipborg, dus daar rijden we ook altijd in de buurt :)

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:25

Hee, hallo Wendy!

Dat ik je nu hier ook weer tegen kom, leuk.
Lijkt me leuk om eens op pad te gaan met een groepje
zoals ik hierboven ook al schreef, zeker ook om jou en Tammy weer eens in real life te zien. :D

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:32

:wave:

Ik hou jullie ook even in de gaten. Zodra het richting zomer/lengte gaat ben ik ook wel up voor een buitenritje.

Momenteel staat een van mijn paarden in Haren. Carmen ken ik al, voor de rest onbekend. Wellicht dat we er een leuke buiten-rij groep aan over houden!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:12

Cas vindt trouwens alle paarden leuk, hij is alleen wel een billenbijter :') Probeer het tegen te gaan maar het kan natuurlijk altijd gebeuren als ik even niet oplet :P En wij zijn ook voor bijna alle soorten ritten wel in, alleen ritten waarin alleen maar heeeeel hard gegaan wordt, ben ik niet zo van :P Wil ook tussendoor lekker rustig kunnen stappen of draven :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:24

Heyhey, sommigen kennen mij al, maar toch zal ik me ff voorstellen. Ik ben Isabelle en mijn verzorg-haflinger Calixa staat in Onnen. Ook wij houden van buitenritjes in de omgeving onnen/noordlaren :D Ohja, en ik ben 16 jaar oud en Calixa is 14 :) met galopperen kan ze trouwens wel een beetje op hol slaan in een groepje. Soms dan. Haha :)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 09-02-13 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:26

xHanne schreef:
Hoi, ik meld me ook even! Mijn pony Ariël staat in Eelde (Vosbergen) en we maken regelmatig ritjes door Appelbergen en het Noordlaarderbos, en met als ik met een groepje ben, rijden we ook wel naar Zuidlaren, Zeegse, (weet eigenlijk niet hoe het allemaal heet) of richting Norg! Als het een keer uit komt is het natuurlijk leuk om met 'nieuwe' mensen te gaan rijden! Heb alleen geen trailer dus moet te paard wel te doen zijn :)

Edit: Ohja, misschien nog nuttig om te vermelden, ik ben 18 jaar en studeer. Mijn merrie wordt dit jaar 6 en is behoorlijk bom proof, alleen ze is niet met alle paarden even goede vriendjes :') Ik vind alle ritjes mooi, lang of kort, hoog of laag tempo... Voor een rengalopje ben ik altijd wel te porren :))

Hee, sta je bij Runner op stal?? :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:27

Ik lees ook mee. Caily staat midden in het Noordlaarderbos!
Ik woon zelf in Groningen. Caily en ik zijn van alle markten thuis :D

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:09

Sodeletuut schreef:
xHanne schreef:

Hee, sta je bij Runner op stal?? :)

Haha nee maar die ken ik wel! Sta daar vlak bij :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:57

:wave:

Berdien, 25 met twee Tinkers. Eentje is ruim over de 20 en door zware artrose met pensioen, daar doe ik hoogstens nog korte stapritjes mee. Haar 5-jarige zoon is ook van mij, die is vast wel in voor een buitenritje met anderen. We staan in Noordlaren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:02

xHanne schreef:

Oh hihi ik dacht de bak te herkennen! :P

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:14

Sodeletuut schreef:
xHanne schreef:

Oh hihi ik dacht de bak te herkennen! :P

Die heb je ook wel goed herkend ;) Ik rij daar regelmatig!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:48

Er is hier al een tijdje niet gereageerd, maar toch wou ik even reageren!

Mijn verzorgpony staat ook in Onnen, en laatste tijd met name rijd ik totaal niet meer buiten.
Ik heb zelf een hekel aan alleen in het bos rijden, dus het leek me wel leuk om dit met iemand anders te doen.
En aangezien hier mensen uit de buurt van Onnen komen reageer ik hier even.
Ben benieuwd of jullie al plannen hebben/ gaan maken, maar het lijkt me een erg leuk idee!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:53

We hebben nog geen plannen, maar we kunnen wel een plan maken toch? :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:37

xlovelove schreef:
Er is hier al een tijdje niet gereageerd, maar toch wou ik even reageren!

Mijn verzorgpony staat ook in Onnen, en laatste tijd met name rijd ik totaal niet meer buiten.
Ik heb zelf een hekel aan alleen in het bos rijden, dus het leek me wel leuk om dit met iemand anders te doen.
En aangezien hier mensen uit de buurt van Onnen komen reageer ik hier even.
Ben benieuwd of jullie al plannen hebben/ gaan maken, maar het lijkt me een erg leuk idee!

Staat jou paardje bij calixia? (Weet niet precies wat de naam is)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:40

Jorinda; dat lijkt me een goed plan!

lienus_dandy; ja klopt, in Onnen.