Onafscheidelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esshire

Onafscheidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:57

Ik heb een shire en een mini shet. Onafscheidelijk. Wanneer ik 1 van beide uit zicht haal word de ander helemaal dol.
Ze staan netjes in de wei of inloopstal maar zodra ik ga rijden word de shet dol en ontsnapt ze (als ze de kans krijgt)
Als ik de shet voor een poetsbeurt uit de wei haal loopt de shire het hek eruit.
Iemand tips om hier wat aan te doen?

finnens

Re: Onafscheidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:14

ik had dit probleem ook, bij mij was het gewoon een kwestie van oefenen, heel vaak herhalen zodat ze weten dat z'n maatje ook weer terug komt.
bij mij liepen ze alleen niet het hek eruit, misschien kan iemand de shire/shetlander even vasthouden tot hij rustig is?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:16

Hetzelfde aanpakken als het afspenen van een veulen ;)
Elke keer wat langer bij elkaar weg.

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:57

Ik ga ermee aan de slag. Dank voor de reacties

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:02

Inderdaad, gewoon rustig iedere keer wat langer uit elkaar halen. Ze moeten gewoon leren en begrijpen dat maatje echt weer terug komt en dat rennen geen zin meer heeft. :j

Ben overigens wel heel benieuwd naar een foto, dat moet een superschattige combinatie zijn!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:03

Ik zit ook met hetzelfde probleem. Ruim een jaar geleden een veulentje gekocht waar mijn oudje zich over heeft omtfermd. Oudje is bijna 30 en gaat door het lint als het veulen uit haar zicht verdwijnt. Veulen is inmiddels 1.5 jaar maar "moeder" wil haar altijd in haar buurt hebben.

Ik zit met het euvel dat ik het oudje de stress niet meer wil aandoen maar daardoor dus ook niet veel met het kleine ding kan. Nu is dat niet zo erg want er valt niet veel te doen met een peutertje maar straks kan het nog wel eens lastig gaan worden (als oudje dan nog leeft).

Toen ze haar eigen veulen had maakte ik de tijd die ze zonder elkaar moesten steeds groter en heb ik haar met het werkelijke afspenen tijdelijk ergens anders gestald zodat ze elkaar niet konden horen roepen. Dat ging op zich prima.

Een nr. 3 er bij wil ook vaak helpen (moet je dat natuurlijk wel kunnen) maar dan blijft er tenminste niet één helemaal alleen achter.

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 00:39

Joscaa schreef:
Inderdaad, gewoon rustig iedere keer wat langer uit elkaar halen. Ze moeten gewoon leren en begrijpen dat maatje echt weer terug komt en dat rennen geen zin meer heeft. :j

Ben overigens wel heel benieuwd naar een foto, dat moet een superschattige combinatie zijn!

Ik zal een leuke foto maken en deze even plaatsen. Het is inderdaad een superschattig gezicht. 2 Uitersten die elkaar beste maatjes zijn!