Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

esshire schreef:Een bodyprotector bied bescherming bij een val van een paard/pony. Deze is niet voor rugklachten.
Ik zou er achter proberen te komen waar de klachten vandaan komen. Verkeerde houding? Zit er wat klem?
Aanpakken bij de oorzaak heb je meer aan dan allerlei zaken te gebruiken om je verlichten. Hier gaat het niet van weg.

MandyR schreef:Het ligt er een beetje aan wat precies je klachten zijn maar, een bp geeft, volgens mij, niet zo heel veel steun. Wat je wel kan proberen is een perfect sit, http://www.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-sit.html In het begin is het vrij lastig om mee te rijden omdat je in de juiste houding gedwongen wordt maar, na een tijdje ga je juist ontspannen en merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

is dat wel veilig? Maar, na ermee gereden te hebben, zie ik niet echt het gevaar meer.
Al sluit ik niet uit dat het geen blauwe plekken kan geven als je er bovenop valt.
Ik zit zelf altijd op een disc-o-sit, een luchtkussen waardoor je rechtop moet zitten anders rol je eraf, wat voor je onderrug in elk geval goed kan helpen.