Ik heb nogal last van een stoel zit. Ik heb nooit echt les gehad met mijn vorige verzorg/bijrijd paarden, en in 12 jaar manege lessen ben ik er nooit op gewezen (afgezien van dat er af en toe 'benen langer maken!' werd geroepen). Heb een tijdje niet gereden, ben sinds kort weer begonnen en ik wil er nou wel is iets aan doen! maar.. hoe? Ik probeer er goed aan te denken tijdens het rijden, heb mijn beugels al een gaatje langer gemaakt dan ik gewend ben en probeer daarbij mijn benen in het geheel wat meer naar achter te schuiven, maar dat voelt op de een of andere manier toch niet helemaal goed (ik voel dan met name op mijn enkels en bovenbenen veel druk en heb het gevoel dat ik dan heel krampachtig zit), en als ik dan langs een raam rijd (ik maak alleen maar buitenritten) en naar mijn reflectie kijk zie ik nog steeds een behoorlijke knik in mijn knieeen. Ik ben van plan van de zomer een paar lesjes te nemen van de eigenaresse van mijn bijrijd paarden, maar ik wil dus ook nu al goed op mijn houding gaan letten zodat ik niet in oude gewoontes terug val zeg maar.
Zijn er misschien bokkers die hetzelfde probleem hebben (gehad) en hun ervaringen willen delen?