Waar chaps laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

Waar chaps laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:13

Hoooii, ik wil chaps laten aanmeten... maar waar kan ik dat allemaal laten doen??? geen laarzen, omdat ik meer stivigheid om mijn enkels nodig heb, want ik heb al meerdere keren mijn enkel gekneusd. Dus vandaar chaps :j Wie oh wie kan mij helpen :P

Lous

Re: Waar chaps laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:13

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:14

Volgens mij kan je die van ieder merk wel laten maken :j
Petire, Derby, Lipica etc

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:17

Volgens mij heb je met laarzen juist meer steun om je enkels dan met chaps? Zeker bij harde laarzen als petrie lijkt me :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:19

Eens met Corona, juist in jodphurs met chaps is je enkel veel meer beweegbaar, een goede laars sluit de boel helemaal op. Zeker als je em helemaal op maat laat maken.
Heb zelf Lipica, met rits voorop. Die zitten echt super strak, mijn enkel kan echt niet veel meer bewegen als dat nodig is om je hakken laag te houden.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:08

ik heb hoge jodphurs tot boven mijn enkels strak dichtgestrikt, met laarzen heeft dat gek genoeg geen zin... maar ik kom ook steeds meer laarzen tegen die van onder tot boven helemaal gestrikt zijn, miss moet ik dat maar is gaan proberen :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:12

De vetertjes die je in die knik ziet bij laarzen zijn alleen voor de sier. Een goede op maat gemaakte laars zit ook strak om de enkel.
Afbeelding
Hier zie je mijn laars. Hij zit erg stevig om mijn enkel, het spoorriempje sluit alleen maar aan, het houdt de laars niet nog steviger om mijn enkel. Dit strakke krijg je weer minder met een laars zonder rits, omdat je dan je voet door de knik heen moet krijgen, daar is ruimte voor nodig.