Wat te doen bij pony's die vervelend zijn met longeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Wat te doen bij pony's die vervelend zijn met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:12

Hallo bokkers!
Ik heb de afgelopen week mijn verzorg shet geprobeerd te longeren. Zijn oude eigenaresse zegt dat hij wel weet hoe het moet, maar dat hij gewoon ondeugend is en doet als of. Als ik hem begin met longeren draait hij zich steeds naar me toe als of hij er niks van begrijpt. De longeer zeep helpt voor geen meter, want als ik een klein tikje op de grond geeft rent hij rechtstreeks recht door de bak.
Heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen? In zomer vakantie ga ik waarschijnlijk al met hem naar Annemarie van der Toorn. Zij kan veel problemen met paard oplossen en zorgen dat je een betere band krijgt met je paard.
Groetjes,
Donna

Happie

Re: Wat te doen bij pony's die vervelend zijn met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:28

Het is goed om eerst uit te zoeken of het aan jou of aan de pony ligt. Dat maakt antwoord gegeven op je vraag ook makkelijker. Wat zijn jou ervaringen met longeren? Waar sta je ten opzichten van de pony? Hoeveel ervaring heb je?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:51

Ik denk niet dat het aan mij ligt want zo wat iedereen op de manege heeft het geprobeerd, maar nee hoor hij blijft gewoon staan.....

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:44

Is nooit verkeerd om eerst naar je zelf te kijken en dan naar de pony. Maar als iedereen op de manege het al geprobeerd heeft hebben ze dan geen tips gegeven en is het niemand gelukt?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 19:47

Nee, natuurlijk heeft niet echt iedereen het geprobeerd, maar wel veel mensen. Hij is en blijft denk ik gewoon een stoute shet.

maaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:01

Ik denk dat je gewoon moet doorzetten en streng moet zijn, het lijkt mij gewoon ondeugd. ;)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:04

Als het aan de pony ligt, zou ik een andere nemen.

Als het aan jou ligt, zou ik luisteren naar de mensen die het wél voor elkaar krijgen. Aangezien nog niet iedereen het heeft geprobeerd zou ik daar eerst eens achteraan gaan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:04

Ga eerst maar eens zelf leren hoe je moet longeren.

Misschien kan die A vdr Toorn je daarbij helpen.
(kost wel een beetje geld)

zoetjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:10

Als je bij annemarie van der toorn bent geweest dan zou ik verder kijken het lukt je vast ! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:59

De eigenaar zegt dat het paard weet het kent dus krijgt de eigenaar het voor elkaar?
En anders eens een instructeur vragen die kunnen dat volgens mij ook vrij makkelijk oplossen en uitleggen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:33

Ik durf er een weddenschap op aan te gaan dat deze pony na een paar keer trainen dit heel braaf zal uitvoeren.
Lijkt me niet echt een groot probleem, heb er zo al heel veel gehad.
En idd de fout zit zeker niet bij het paard, maar echt altijd bij de mens die er mee aan de slag gaat.