Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dott schreef:Als ik dit zo lees is de oplossing beweging. kun je niet gaan buitenrijden? Of rijden in de wei een optie?
flappie28 schreef:Nog even een vraagje: staat hij alleen of met vriendjes op de wei? En wordt er nu helemaal niets met hem gedaan of wel gelongeerd/gewandeld e.d.?
Avelienvd schreef:En anders wellicht als het kan een keer op de trailer zetten en bij iemand anders in de bak longeren?
meggiemeg schreef:Kan je niet een stukje van de wei afzetten en zodat je een longeerpiste kan maken? Kan je hier wat wit zand in laten storten zodat je in elk geval daarin aan de gang kan.
Maak je groot als je hem naar buiten gaat doen, loopt hij je voorbij dan zet je hem terug naar de plek waar je hem wilt hebben (naast of achter jou). Blijf dit consequent doen, als jij hem ook laat gaan dan weet hij dat hij gewonnen heeft.
Heb dit vroeger met een hengst mee gemaakt, iedereen was bang van hem, hij liep altijd achter je zodat hij kon klieren (bijten, tegen je aan duwen, of je ineens voorbij proberen te stuiven). Hij had bij iedereen succes, van mij moest hij naast mij lopen, zo kon ik hem in de gaten houden. Voor de [OPG] what to do? paard denkt dat hij een bulldozer is. had hij geen ontzag, voor een springzweepje met een grote brede flap wel. In het begin heb ik hem daar wel eens een tik mee verkocht, op een gegeven moment hoefde ik hem niet meer mee te nemen.