strandritten manege omgeving wassenaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessicaduke

strandritten manege omgeving wassenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:06

Hallo,

Wie weet een leuke manege waar je leuke strandritten rijd.
Ik dacht zelf aan manege de westkustruiters of manege wittebrug. weet iemand hoe die ritten zijn? gaan ze in rengalop, zijn de paarden/pony's braaf en lekker voorwaarts?
Als je een andere manege weet in omgeving wassenaar mag je het ook zeggen.

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 11:05

Niemand?? ;(

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:40

Met de genoemde twee maneges heb ik geen ervaring; ik ken ze alleen van naam. Rijd zelf al jaren met veel plezier in Noordwijk (ZH) bij Recreatie De Stal (www.manegerecreatie.com ). Zij rijden voornamelijk buiten met karaktervolle, brave maar geen suffe paarden. Ik geniet in ieder geval elke keer weer van de rit! /3

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:08

Josephine63 schreef:
Met de genoemde twee maneges heb ik geen ervaring; ik ken ze alleen van naam. Rijd zelf al jaren met veel plezier in Noordwijk (ZH) bij Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatie.com ). Zij rijden voornamelijk buiten met karaktervolle, brave maar geen suffe paarden. Ik geniet in ieder geval elke keer weer van de rit! /3

gaan ze hier ook in rengalop? en hebben ze leuke D/E pony's die lekker voorwaarts zijn? en wat doen ze tijdens de rit, veel stappen, draven etc?

Josephine63

Re: strandritten manege omgeving wassenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:24

Als je in Wassenaar zit kun je even naar Duindigt voor een rengalopje... Sorry, maar ik denk dat je erg weinig maneges zult vinden langs de westkust waar ze echt een rengalop doen. Als je omstandigheden erg goed zijn, kun je best een stevige galop doen, maar dat kan niet altijd. Tijdens de rit komt in principe alles aan bod: stap, draf en galop.

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:36

Ja, dat dacht ik ook al. Ze zullen niet harder galopperen wat ik met mijn eigen pony doe op het strand:P maar ik wil wel in een stevige galop, ik heb al 3 verschillende manege's gehad en zag toch duidelijk verschil in de tempo, 1 vond ik echt niet leuk moest heeel veel stappen en echt een sloom galopje de andere 2 waren wel heel leuk en ging je voor een manege aardig hard in galop. maar nu ga ik naar een andere omgeving op vakantie en zij die 2 manege te ver weg, dus vandaar dat ik reactie wil horen van mensen die leuke manege weten;) maar anders toch maar naar Duindigt xD ik zie mezelf al gaan hahah :P

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:36

Jij bent blijkbaar zuinig op je pony -- en zij op hun paarden! ;-) Zonder dollen, het duin en strand kunnen gewoon erg zwaar zijn. Persoonlijk vind ik dat de gangen goed worden afgewisseld, met gewoon ook lekkere stukken draf en galop. Succes met zoeken verder!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:38

Manege Poelenburgh ga je wel echt hard! Heerlijk!
Maar niet bepaald dichtbij wassenaar :=

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:28

Iejoorr schreef:
Manege Poelenburgh ga je wel echt hard! Heerlijk!
Maar niet bepaald dichtbij wassenaar :=

Ja manege poelenburgh gaan ze wel lekker hard voor een manege, ben daar ook een keer wezen rijden, vandaar dat ik zo'n soort gelijke manege zoek.

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:30

Josephine63 schreef:
Jij bent blijkbaar zuinig op je pony -- en zij op hun paarden! ;-) Zonder dollen, het duin en strand kunnen gewoon erg zwaar zijn. Persoonlijk vind ik dat de gangen goed worden afgewisseld, met gewoon ook lekkere stukken draf en galop. Succes met zoeken verder!

Ik bedoel, dat ik juist altijd lekker hard ga met mijn pony, maar sommige manege's gaan heel sloom in galop en dat vind ik gewoon zonde van de rit, ik wil wel een stevig galopje haha XD

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:38

Je kiest je buitenrit toch niet uit op hoe hard je in galop gaat?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:40

Sturen deze manege's uberhaupt 'vreemden' met een paard het strand op? Met andere woorden, verhuren zij ook of moet je echt op de manege als vaste klant rijden?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:47

Ik zou niet in rengalop willen op een vreemd paard..

Is noordwijkerhout ook in de buurt voor je? Daar is het gebied erg mooi en er zijn meerdere maneges die buitenritten organiseren :j

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 18:32

LovingTweety schreef:
Sturen deze manege's uberhaupt 'vreemden' met een paard het strand op? Met andere woorden, verhuren zij ook of moet je echt op de manege als vaste klant rijden?

je kan gewoon meerijden hoor in een groep, ik rijd niet op een manege maar je mag gewoon meerijden;)

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 18:35

Anoeska schreef:
Je kiest je buitenrit toch niet uit op hoe hard je in galop gaat?

Nee, maar ik wil wel een lekkere stevige buitenrit met ook veel stukken draf en niet alleen stap.

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:09

In Noordwijk: Recreatie De Stal > http://www.manegerecreatie.com
In Noordwijkerhout: Manege Smit > http://www.manegesmit.nl of Manege Bakker > http://www.manege.nl

Ben alleen zelf geen fan van deze laatste gezien de vaak erg grote groepen waar ze mee weggaan en het ongeordende, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik kan wel zeggen dat géén van deze maneges een rengalop doen. Alle 3 de maneges nemen naast de vaste klanten "vreemden" mee naar buiten, maar je moet wel kunnen rijden.

Daantje126

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:52

Manege bakker (noordwijk)
Manege de jonker (katwijk)

Als je ff op google maneges omgv wassenaar intypt vind je er nog meer ;)

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:26

Daantje126, hoe zijn de ritten daar? en hebben ze leuke D/E pony's??