Paard bang ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Paard bang ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 00:19

Hoi bokkers,

vandaag was is bij mijn verzorgpaarden, ik had Hulio al gedaan en we gingen Quity doen.
Ik zette haar in de bak en we gingen mesten, ik ben nooit alleen op stal ivm met staleigenaar die dat niet zo graag wil. Dus er is altijd een volwassene bij.
Ze stond steeds een beetje rond te kijken maar op een gegeven moment stond ze maar in de verte te staren. Dit bleef ze doen totdat ik haar ging halen.
Ik zag haar zo kijken maar ik zag natuurlijk niks , ik laat altijd merken dat ik eraan kom, even met mijn tong klikken. Gewoonte die ik altijd al gehad heb :-)

Hier reageerde ze normaal op, niet geschrokken. Dus ik liep naar de bak , ze kwam naar het hek toe stappen. Ineens zie ik dat ze helemaal omslaat.
Ze sprong naar voren, tegen het lint aan, en toen bleef ze maar heen en weer springen en hoofd omhoog gooien. Ik wee zeker dat ik haar niet heb laten schrikken want ze kwam juist naar mij toe , terwijl als ze van mij was geschrokken had ze van me weggerend, ze had immers ruimte zat in de bak. En had nog geen enkele beweging gemaakt en ze was een tel ervoor nog helemaal ontspannen. Ik zag ook echt angst/paniek in haar ogen, een uitdrukking die ik niet kende.

Ze bleef maar paniekerig langs het hek 'springen', op een gegeven moment werdt ze een beetje rustiger. Toen kon ik haar wel pakken, ik bleef wel nog steeds tegen haar praten. Ik heb wel degene die erbij was het hek open laten maken want ik voelde dat ze zo gespannen was. Ze wilde ook echt recht naar stal, en hard dus als ik zelf het hek open gedaan had had ik haar denk ik niet gehouden. Nu dus wel, maar met moeite. Ik heb zoiets echt nog nooit gezien. Ze was in haar stal daarna ook nog een tijdje helemaal van slag
.
Wat zou het geweest zijn, was ze bang of wat anders ? Want dit vond ik echt vreemd, heb haar nog nooit zo zien reageren op iets. Terwijl toch echt niet bomproof is, en best wel temperamentvol kan zijn.

Het is veel te lang geworden, sorry

JorisDy

Re: Paard bang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:31

Staan er toevallig varkens in de buurt? Of zit je in de buurt van het bos? Sommige paarden kunnen namelijk heel paniekerig reageren op de lucht van deze dieren.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 00:50

Bij ons in de buurt zijn gen varkens voor zover ik weet, en de stalling staat midden in de polder. Ik zal eens navragen aan die kennis of er in de buurt varkens staan.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:53

Ze kan inderdaad een bepaalde geur opgevangen hebben die ze niet vertrouwde, of een bepaald geluid, ze horen toch beter dan dat wij dat doen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:57

die van mij doet dat bij een kat in de verte in het donker :+

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:08

Ik stond vandaag in de verte te turen waarom 9 jarige merrie zich ineens groot maakte en in de verte ging turen... Ik kon het niet vinden. Ja het is wel eens jammer dat je het niet gewoon kan vragen.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:13

Was er geen tikkend stroomdraad vlak bij de bak? Dat geintje had ik een paar weken geleden: stroomdraadje van het weiland vlakbij de bak begon ineens te tikken. Mevrouw flipte volledig en ik heb het bij meer paarden zien gebeuren.