Goedkope, toch goede bodyprotector...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dedi

Goedkope, toch goede bodyprotector...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:29

Hallo,

Ik zou mij graag een bodyprotector aanschaffen maar ik heb dit nog nooit gekocht. Ben ook nog niet zo een ervaren ruiter dus ken het niet zo goed...
Ik heb al vernomen dat je erop moet letten dat bodyprotector een level 3 label ofzoeits moet dragen?

Ik ga volgende week naar de winkel rijden, maar omdat verkopers (uit ervaring) altijd het duurste (of een duurder) merk proberen aan te smeren, wil ik op voorhand graag weten wat goede en wat slechte bodyprotectors zijn...

Graag zou ik een bodyprotector vinden die mij zo weinig mogelijk centjes zal kosten (pas eigen huis gekocht, zit even krap bij kas), maar die toch voldoet aan de veiligheidsnormen. Die opblaasbare bodyprotectors zien mij er zo leuk uit, maar kosten ook wel bijna 400 euro en dat heb ik er (voorlopig) niet voor over.

Bedankt
Dedi

Carantona

Re: Goedkope, toch goede bodyprotector...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:56

Kijk eens bij Agradi.nl de prijzen zijn goed en de protectors ook ! Of een 2e handse die nog helemaal goed is ? Succes !

Dedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 16:37

Tweedehands koop ik liever niet, je weet nooit hoe hard die mensen er al mee gevallen zijn. Vertrouw het niet zo.. :oo

Ik had graag gewoon namen van merken gehad, van mensen die een bodyprotector dragen/droegen en die er tevreden van zijn. Mijn budget gaat tot maximaal 200 euro.

Zal eens kijken op Agradi, danku voor de tip

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:28

Voor 200 euro heb je aardig wat keuze, waarvoor wil je hem gaan gebruiken vooral?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:30

Als je naar de winkel gaat en je daar merken past, kun je zien wat het lekkerst zit.
Als je dan even opschrijft of onthoudt welke je precies had, kun je online misschien de goedkoopste verkoper daarvan zoeken? :)
Dat doe ik zelf wel eens bij (dure) rijbroeken of jassen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:44

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor merken de winkel waar jij heen gaat verkoopt.
Omdat je nog niet precies weet welke maat je nodig hebt, en een goede pasvorm wel heel belangrijk is, zou ik hem inderdaad wel in een winkle kopen.

Er zijn al goede bodyprotectors, die aan jouw eisen voldoen, te koop voor 90 euro
Deze bijvoorbeeld http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... lexi-.html

Door de blokken zit hij ook redelijk comfortabel.

Ik denk in elk geval dat ik voor die ga.
Aangezien ik binnenkort een groen paard met een verleden opnieuw ga inrijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:47

Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken voor een bodyprotector.
Ik heb al een flinke rugblessure door een val (zonder BP) helaas..

Degene die ik er het mooist/comfortabelst uit vind zien zijn die van 300 euro helaas :))

Ik weet ook niet zo goed welke winkel de meeste verschillende merken heeft hangen?.. De epplejeck zit hier dicht bij, daar wil ik binnenkort eens gaan kijken en passen :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:50

Hou er ook rekening mee, dat ze met passen niet zo confortabel zitten, maar zodra ze eenmaal "warm" zijn, ze veel beter zitten he. :j
Mijne zit aan het begin altijd verrot, maar zodra ik op 't paard zit en aan t werk ben, word hij veel soepeler en heb ik nergens meer last van. Mijne was echt niet zo duur hoor, denk rond de 90/100 euro.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:00

Ik heb van een oud stalgenootje een tijdje een BP kunnen lenen. Dat was een voorschild en een achterschild...
Als het maar comfortabeler is dan dat! ;) Ik vond het daarmee vervelend dat ik niet eens meer aan m'n knie kon krabben zegmaar. Kon daar echt niet mee bewegen :=
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... WA0001.jpg
hier een foto waar ik die BP aan heb

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:22

De gewone BP met blokjes schijnt zich het prettigste aan te passen, verder is het gewoon een kwestie van aanwennen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:23

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:08

Ik heb een prima bp van harry's horse gekocht, voldeed aan alle vereisten, van blokjes, dus past zich aan aan je vorm, zeker na een paar keer dragen merk je er al weinig meer van, en kostte geloof ik iets van 70 euro. Als je 200 euro uit gaat geven, heb je echt al een wat luxere te pakken hoor!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:10

Ik heb er 1 met blokjes, en die zit veel lekkerder als die oude (harde) modellen. Mijne was €100,- dus leuk betaalbaar :j Maar het beste is toch om gewoon te gaan passen, de modellen verschillen soms en dan kan je kijken welke het beste bij jouw lichaam past.

Ik heb deze: http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 36&lang=NL