Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
davinci2412 schreef:Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met zowel de bodyprotector als een airbag. Sommige paarden schrikken van het geluid van de airbag waardoor het juist gevaarlijke situaties oplevert. Als je dan toch persé iets wil dragen zou ik kiezen voor een bodyprotector over je jasje omdat hij waarschijnlijk niet onder je jasje past, daarnaast ziet het er niet heel netjes uit als je de bodyprotector onder je jasje doet, daarom zou ik hem dan over je jasje doen.
Amigo_ schreef:Als je bekend bent met dat je de airbagvest niet onder je kleding mag dragen waarom wil je het dan toch? Mij lijkt dat ze dit niet zomaar zeggen. Gebeurt er toch wat en jij hebt dat ding onder je kleding en hij werkt niet naar behoren, je loopt toch letsel op ben ik bang dat geen een verzekering je wat uitkeert omdat jij dat ding niet correct hebt gebruikt.
Merlijn schreef:davinci2412 schreef:Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met zowel de bodyprotector als een airbag. Sommige paarden schrikken van het geluid van de airbag waardoor het juist gevaarlijke situaties oplevert. Als je dan toch persé iets wil dragen zou ik kiezen voor een bodyprotector over je jasje omdat hij waarschijnlijk niet onder je jasje past, daarnaast ziet het er niet heel netjes uit als je de bodyprotector onder je jasje doet, daarom zou ik hem dan over je jasje doen.
Ja, je zult dan wel een groter jasje moeten hebben, ligt voor de hand. Maar in dit geval is er overheen geen optie lijkt mij. Erover ziet er nog slechter uit dan eronder.
Wat voor slechte ervaringen heb jij dan gehad met een gewone bodyprotector?
davinci2412 schreef:Nadat ik van mn paard gevallen was met een gewone bodyprotector zat mijn hele rug vast. Heb een jaar bij de fysio gelopen. Een tijdje daarna ben ik weer gevallen en toen sloeg de bodyprotector alle lucht uit mn longen.
Merlijn schreef:davinci2412 schreef:Nadat ik van mn paard gevallen was met een gewone bodyprotector zat mijn hele rug vast. Heb een jaar bij de fysio gelopen. Een tijdje daarna ben ik weer gevallen en toen sloeg de bodyprotector alle lucht uit mn longen.
Denk jij dan dat dat door die b.protector komt? Ik denk eerder dat het veel erger was geweest als je hem nìet om had gehad. Je moet natuurlijk niet denken dat je nu met vallen niets meer kunt bezeren. Het ding zorgt ervoor dat het minder ernstig is.
Je gelooft toch niet dat de b .pr. de lucht uit je longen sloeg? Dat deed de val en de b.pr. kan die alleen maar dempen.
Maar weer on topic, ik vind dat halve jasje met klitteband een leuk idee. Het moet dan wel een hele lichte kwaliteit zijn, anders denk je nog dat je stikt als het niet losspringt. Maar de bedoelde plaats om een airbagpr. te dragen is over alles wat je aan hebt heen