Buitenrijden bij de Wijde AA (Woubrugge - ZH)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Buitenrijden bij de Wijde AA (Woubrugge - ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:31

Ik ben benieuwd of iemand weet wat op dit moment de regels zijn omtrent het rijden bij de Wijde AA te Woubrugge? Ik herinner me van vroeger dat ik daar vrij regelmatig reed met de paarden, maar tegenwoordig lijkt dit niet meer mogelijk te zijn? Onderstaand bord staat er namelijk.. Is er iemand uit de buurt die enig idee heeft hoe de regels bij de Wijde AA op 't moment zijn? :)

Afbeelding

Edit: het bord (b)lijkt te betekenen 'einde ruiterpad', mag je dan wel of niet dit pad betreden te paard? :=

friesiszwart

Re: Buitenrijden bij de Wijde AA (Woubrugge - ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:18

daar mag je niet komen met een paard.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 11:48

Is einde ruiterpad gelijk aan verboden voor paarden? Als er een rode rand om staat is t pas verboden volgens google.. Ik kan alleen nergens vinden wat er gebeurt als t einde ruiterpad is...

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:35

Volgens mij mag je daar niet rijden met je paard en mag je "officieel" buiten alleen op ruiterpaden rijden...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 01:01

Ik ben nog even wat op internet gaan rondkijken. Uiteindelijk kwam ik op deze site uit: http://www.bijzondereverrichting.nl/regels/borden/

Citaat:
G9 Ruiterpad
Ruiters zijn verplicht gebruik te maken van een ruiterpad.
Als er geen ruiterpad is moeten ze de berm of de rijbaan gebruiken.

Lijkt er dus op dat je wél gewoon op die weg mag komen, omdat er daar geen ruiterpad meer is, er niet staat dat het verboden is voor paarden én als er geen ruiterpad is moeten we de berm/rijbaan gebruiken: da's precies wat we daar gaan doen dan..

Ik zal voor de zekerheid morgen de gemeente nog is een mailtje sturen. :) Hopelijk kunnen die opheldering bieden.