Maar nu vind ik een paar dingen heel erg tegenvallen.
Ten eerste hoe je de lijst überhaupt kunt vinden. Ik ben erachter en dat gaat als volgt: Je moet je eerst inloggen via MijnKNHS, dan klikken op het knopje “mijn wedstrijden”(heel logische plek om een instructeur te zoeken
) dan op het knopje “Officials/Instructeurs zoeken”. Vervolgens moet je op “discipline” zoeken. Op postcode is een te ruim zoekbegrip en op persoonsnaam kun je ook niet zoeken dus het idee dat men hier kan checken of iemand een diploma heeft houdt hier ook op.Ook jammer dat alleen mensen die ingelogd zijn in deze lijst kunnen kijken. Dat betekent dat het vrijwel alleen wedstrijdruiters zijn en het is toch juist ook belangrijk dat de mensen die nog geen wedstrijden rijden van gediplomeerde instructeurs les krijgen?
Ten tweede hoe ik vindbaar ben/wordt weergegeven.
Ik heb destijds de Orun Eerste Fase gedaan. Omdat het nu niet meer zo heet even een overzichtje van hoe de opleiding toen in elkaar zat:
- basiscursus (voor deze opleiding hoefde je niet te rijden, volgens KNHS bestemd om lid te geven op ponyclubs e.d.)
- Eerste Fase (lesgeven op B/L nivo)
- Tweede Fase (lesgeven op M/Z nivo, hiervoor moet je de Eerste Fase gedaan hebben)
- Derde Fase (lesgeven hoger dan Z nivo, hiervoor moet je Tweede Fase gedaan hebben)
Bij de Eerste Fase kon je toen dressuur of allround doen. De allrounders deden hetzelfde als de mensen die dressuur deden (zaten in zelfde cursus) maar daarnaast ook springen, extra bovenop de dressuur dus. Zo stond het ook duidelijk in de omschrijving van de opleiding.
Inmiddels is de opleiding een paar keer van naam veranderd en nu heet ik “HI3 assistent instructeur paardrijden”. Wie gaat daar nou op zoeken als je bijv. dressuurles wilt?
En hoe heten mijn dressuurcollega’s nu, die tegelijk met mij de opleiding hebben gedaan maar dan alleen dressuur?
Terwijl ik dit schrijf probeer ik ook in de lijst te kijken maar nu wil hij helemaal niets. Willen jullie het ook eens proberen? Probeer jezelf maar eens te vinden op verschillende manieren, succes!

Ik heb het al bij de KNHS aangegeven. Kreeg toen eerst te horen dat je op persoonsnaam moest zoeken. Toen ik aangaf dat dat niet lukte was de reactie “O nee, dat kan inderdaad niet.”.

Ik heb wel gehoord dat er een nieuwe website komt. Laten we hopen dat het beter wordt…
Mailtje naar de KNHS en mail terug dat ze ermee aan de slag zouden (ruim begrip)
. En moeten we (instructeurs) dan met zijn allen op Marktplaats gaan staan, omdat "onze" club ons niet fasciliteert?
En wat is dan de waarde of het nut van een licentie, als we toch niet vindbaar zijn? (Bijscholen deed ik sowieso wel.)