Doet iemand dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

Doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:07

Hoi!

ik zit al een tijdje na te denken over hoe en wat.
ik heb me eigen paardje die staat van mijn huis op 20 Km afstand gestald. (ik moet dus bijna elke dag 45min op me scooter)
nu vraag ik mij dus af, of er mensen zijn die met iemand samen willen doen. dus een halve week mijn paardje ''lease'' maar dan wel betalen voor de halve stallingskosten, hoefsmid etc.
maar dat wil ik niet dat ze zeg maar mede eigenaar zijn.
of is het raar dat ik zoiets denk, en hoe zit het dan in elkaar?

Tammy_

Re: Doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:11

Dit gebeurt heel veel hoor :j
vaak betalen bijrijders een deel van de kosten in ruil voor het rijden. Je zou er een contractje voor op kunnen stellen, dat jij eigenaar blijft en alle beslissingen neemt, en wat de leaser/bijrijder allemaal wel en niet mag en voor welk bedrag, wat er gebeurt als het paard kreupel of ziek is etc.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:12

ED --> TAO

Let er wel op dat dit geen advertentie gaat worden.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:13

Oh oke, bedankt voor je reactie! dat ga ik maar is opstellen gewoon op me gemak met alles erop en eraan haha! dankjewel!

@marga: Nee het is geen advertentie! wil alleen weten of meer mensen dit doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:15

Het halve stalgeld wordt wel regelmatig gedaan voor een halve week 'leasen' maar daar zouden de hoefsmid en de DA toch wel buiten vallen. Ik zou persoonlijk echt nooit meer dan het halve stalgeld betalen. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om een goedkoper bijrijdpaard te vinden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:19

succes, ik kan ze nog niet eens gratis vinden, laat staan dat ze ervoor moeten betalen...

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:20

@Iris82, ja dat begrijp ik ook. als het al de helft van de stalling is, kan ik der al schterbij halen

@caira: ik ken der genoeg die betalen, deed het zelf ook altijd
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-01-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:25

Ik laat mijn bijrijdster ook mee betalen. Niet de helft, want dat wil ik zelf niet. Het bedrag is voor mij ook meer iets 'symbolisch', omdat ik al een paar keer bijrijders heb gehad die ik nooit meer zag als m'n paard wat ging mankeren. Wel de lusten, maar niet de lasten. Zo werk ik niet, dus vandaar de vergoeding.

Heb ook een aantal jaar betaald om voor m'n bijrijdpaarden. Ook als een soort van onkostenvergoeding mocht er wat gebeuren met het paard waar de eigenaar niets aan kan doen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:24

Maar waarom overweeg je niet om je paard dichter bij huis te stallen?

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:36

Ja dat is ook de bedoeling, maar bijna alles is dan gelijk 150/200 duurder dan nu.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:00

Houd er wel rekening mee dat die mensen niet zullen betalen voor een ziek paard, stel dat je paard kreupel raakt dan zit je wel weer met de volle kosten, plus de da rekeningen.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:27

Ik zou als bijrijder best willen meebetalen, maar ga geen verplichting aan om medische kosten en hoefsmid te delen. Helemaal niet als je, zoals je in OP zegt, geen inspraak of verantwoording krijgt.
Hoefsmid zou anders worden op het moment dat de eigenaar recreatief rijdt, maar de bijrijder mogelijkheid geeft tot het rijden van wedstrijden, maar er daarom (ivm proppen bijvoorbeeld) ijzers onder moeten. Dan zou ik het prijsverschil tussen bekappen en beslaan wel op de bijrijder verhalen, dan doe je als eigenaar immers iets wat je voor jezelf niet zou doen en zou ik het onterecht vinden om dat wel te moeten betalen.

En houd ook rekening met wat Troi zegt. Ook kan een betalende bijrijder natuurlijk op ieder moment besluiten om te stoppen, of zelf ziek worden en moeten stoppen (gebeurde bij een vriendin van mij). Als jij dan de inkomsten van de bijrijder echt nodig hebt, gaat het niet goed.
Denk ook niet dat je voor de inkomsten een bijrijder moet zoeken, je moet als eigenaar ten alle tijden de rekeningen kunnen betalen, vind ik.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:55

@ASF, ja dat snap ik, echter heeft ze 2 voor ijzers omdat ze die nodig heeft dus ijzers heb ze al. en ipc kan ik het betalen hoor zonder bijrijder! maar omdat ik nu werkloos ben en dus werk nog zoek. word het al wat lastiger. me vader betaals nu wel een deel mee maar wil niet dat die dat altijd blijft doen.
ik zoek iemand die weet wat het is om een eigen paard te hebben en die haar dan voor de helft wil leasen. maarja zoals elke eigenaar heeft iedereen andere regels, BVB mijn paard mag niet gereden worden met zweep. en als je dat niet verteld omdat ze het zelf mogen kiezen doen ze dat misschien wel en dat wil ik niet hebben. zo iets bedoel ik ermee.