Back on Track nekbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Back on Track nekbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 00:24

Hallo,

Ik heb zelf regelmatig last van mijn nek/schouders.
Vooral bovenop mijn schouders en tussen mijn schouderbladen.
Mijn spieren leveren hier constant spanning en helaas kan de fyso weinig voor mij beteken.

Ik moet echt gaan leren deze spieren te onstpannen en van daaruit verder te werken.

Wie heeft ervaring met de back on track nekbeschermers, ze lijken mij misschien een uitkomst.
Doordat hij warm houd kan ik misschien makkelijker ontspannen en onstpannen blijven.

Ik ben benieuwd, wie is bekend met dee beschermers en de werking daarvan?

Caira

Re: Back on Track nekbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:47

een nekbeschermer kan jouw spieren niet ontspannen, dan zou ik eerder een goede instructrice met feldenkraiz of centered riding zoeken.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 01:12

Vooral in de winter worden de problemen erger, door verkramping van de kou..

Het is een probleem waar ik tijdens het paardrijden zelf geen last van heb, maar vooral buiten het paardrijden.. De pijn komt op als ik op school zit, lang aan tafel zit, of zoals nu met de laptop op de bank..

Ik wordt nu op advies vrijwel elke dag 10 min. gemasseerd met arnica massageolie.. Om proberen ontspanning te krijgen.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:30

Aan de ene kant denk ik: hebben! Ik heb sinds een val zo'n 100 jaar geleden nog altijd snel een stijve nek en idd met deze kou trek ik mijn schouders te veel op en is het weer extra moeilijk om te ontspannen. MAAR, ik ben altijd bang dat ik mijn spieren te veel 'verwen', dat ze dus niet alleen warm gehouden worden, maar ook ondersteund worden en als dat het geval is ben je straks nog verder van huis, want dan raakt je nek zo gewend aan dat steuntje dat het zonder dat steuntje alleen maar eerder weer vast komt te zitten.

Heb je geen fysio waar je dit eens mee kunt overleggen? En ik zou dus benieuwd zijn naar hoe stug en steunend het materiaal is.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:36

Wellicht kun je eens naar een Ceasar therapeut, deze bekijken je houding tijdens je 'dagelijkse' dingen en dat heeft mij van mijn lage rugklachten af geholpen. Heb jarenlang last gehad, toen brak ik een wervel en heb ik de revalidatie bij een Ceasar therapeute gedaan en sindsdien nooit meer last, omdat ik nu weet hoe ik moet bewegen/zitten. Lijkt me voor je nek niet anders en bijv. een fysio werkt toch vaak meer klachtoplossend en ook het masseren is de oplossing niet, dat is symptoombestrijding.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:29

Bedankt voor de reacties...

Ik heb last van m'n nek en dergelijke sinds ik 3 jaar geleden raar van m'n paard gevallen ben.
Heb een flinke klap gehad, waardoor waarschijnlijk mijn spieren een stuk kracht kwijt zijn.

Sinds die tijd heb ik heel veel spanning in m'n nek en schouders.
De fysio kan met haar handen niks beginnen, en moet al dry needling toepassen.
Maar dan komen de klachten vaak direct terug.

Ik heb ook een aantal keren triggerpoint massage geprobeerd, maar dit is zo heftig omdat het in m'n nek is. Dat ik na 5 minuten al flauwviel.

Zijn er geen mensen die echt een back on track nekbeschermers hebben en deze ook gebruiken?
Geeft het steun? of is het gewoon als een warme deken ofzo?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:45

lovelyd schreef:
Zijn er geen mensen die echt een back on track nekbeschermers hebben en deze ook gebruiken?
Geeft het steun? of is het gewoon als een warme deken ofzo?

Jawel hoor, ik :D En nee het is imo niet extra of lekker warm. Het is niet eens als een warme deken. En gebruiken doe ik em ook al niet meer. Ik word na 4 uur met dat ding om helemaal raar in m'n hoofd, en moet em dan ook echt heel dringend afdoen. Wordt ook voor gewaarschuwd dat je lichaam erop kan reageren. Als uitleg je moet dus beginnen met 4 uur dat ding om, en van daaruit uitbouwen. Maar meer dan die 4 uur red ik niet eens.
Ik heb zelf instabiele nek en rugwervels. En die moet ik dus ook warm houden. Maar dat werkt bij mij beter met een opgewarmt pittenkussen oid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:53

Ik heb dat probleem ook, lastig.
Ben je wel eens bij een manueel geweest voor een check?

Voor mij ligt de oplossing in iets heel simpels eigenlijk.
Ik heb nu een tens apparaatje, dat is een elektrostimulator.
Twee plakkers hoog op op mijn rug met elektroden eraan, en die zet ik dan aan.
Hij staat heeeeeel licht maar het is genoeg om mij te laten ontspannen.
Ik heb hem nu een week en in het begon stond het ding 5 uur per dag aan, nu nog maar 1.5 ofzo.
En dan heb ik tussendoor geen pijn meer. :)

Voor mij is het doel weer te leren ontspannen en dat lijkt goed te slagen.
Het schijnt niet voor iedereen te helpen, maar voor mij werkt het heel goed.
Misschien eens met je fysio overleggen of een tens een idee is?
Fysiotherapeuten krijgen dat ook onderwezen in de opleiding.
Het is eigenlijk voor chronische pijnpatienten, die van mij kost 80 euro nieuw.
Belangrijkste voor mij is dat er geen nadelige effecten van bekend zijn, imo een stuk vriendelijker als medicijnen.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 20:41

okey, er komen steeds weer nieuwe mogelijkheden bij.. Kreeg ook al een zeer informatieve PB

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:20

En dat ging om?

Ik ken ook zat alternatieven opzich naast dit hoor.
Zelf ben ik van het holistische, dus de mens als geheel bekijken en niet die nekpijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:20

En dat ging om?

Ik ken ook zat alternatieven opzich naast dit hoor.
Zelf ben ik van het holistische, dus de mens als geheel bekijken en niet die nekpijn behandelen.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:41

Ik heb ook veel spanning onder m'n schouderbladen, boven m'n schouders en nek. Door mijn houding en veel turnen is m'n rug mijn zwakke plek. ik heb een verkeerde houding en de spieren zijn zwakker. Het klinkt wel een beetje als jou klachten. Ik loop nu bij mensendieck en heb wel door dat ik het echt bij de oorzaak moet aanpakken, want masseren of losmaken pakt alleen de gevolgen aan. (maar is natuurlijk wel heel fijn op het moment zelf, en tot kort daarna :o ) het helpt wel om op m'n houding te letten, maar dat is zo moeilijk! Het zou fijn zijn als er gewoon 'iets' is waardoor het overgaat. :) vooral nu het zo koud is, is het moeilijk om mn schouders te ontspannen, en stress speelt voor mij ook een grote rol. als bij jou de klachten ook hoger zitten, is het misschien fijner iets warms zoals bijvoorbeeld een pittenzak over je schouders te leggen dan een band in je rug, maar met de back on track heb ik geen ervaring, dus het is maar een idee.

ik weet niet of je al veel tips van je fysio hebt gekregen om spanning te verminderen bij alledaagse dingen?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:01

Ik lees hier even mee. Bij mij komt het door een misvorming aan de onderrug, waardoor de spieren aan onder- en bovenrug chronisch overspannen zijn. Daar is helaas niets tegen te doen -die misvorming is er nu eenmaal en daar moet ik mee leren leven- maar de klachten worden er met het ouder worden niet echt beter op.
Symptoom bestrijdend zijn massages en akkupunktuur erg deugddoend, maar ik ben steeds geinteresseerd in alternatieven.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:08

Ik heb hem ook. Steun geeft hij niet echt, is gewoon een lap fleece om je nek. Wel heel fijn trouwens die back on track producten.
In dit geval kun je ook gewoon een back on track coltrui dragen, die bedekt ook nek, schouders en bovenrug en is makkelijker om direct op je huid te dragen.
Voor de spieren tussen je schouderbladen is het ook heel fijn om een sport bh met een sportrug te dragen, die ondersteunt de spieren in de bovenrug. zoiets

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:13

CaPrIoLe`79 schreef:
Voor de spieren tussen je schouderbladen is het ook heel fijn om een sport bh met een sportrug te dragen, die ondersteunt de spieren in de bovenrug. zoiets

Yep. Is helaas in mijn cupgrootte (DD/E) moeilijk te krijgen. Anders zou ik er zo voor gaan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:31

soesita schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:

Yep. Is helaas in mijn cupgrootte (DD/E) moeilijk te krijgen. Anders zou ik er zo voor gaan.

http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sport ... rback.html