Dooi, wat nu doen met rijbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Dooi, wat nu doen met rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:58

Jaaaa het gaat eindelijk dooien!! Maar wat is slim om nu te doen met de rijbak. De rijbak ligt nu onder een dikke laag sneeuw. Als dat gaat smelten is de bak eerst een ijsbaan/zwembad, toch? Zou het wijs zijn om de sneeuw weg te scheppen? (Het is nl heel veel werk en niet zo goed voor de rug maar als het goed resultaat oplevert zeker de moeite waard :))

kleinvosje

Re: Dooi, wat nu doen met rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:00

Als je een bladblazer hebt en de sneeuw is niet betreden, kun je het zo wegblazen. Anders even een dagje je paarden erin zetten, die lopen het zo kapot!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:01

Het gaat zo hard dooien dat ik even zou afwachten en dan geultjes graven zodat het water weg kan.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:02

Zorgen voor goede afwatering idd, dus geultjes of wachten tot het geheel gesmolten is en wegpompen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:03

als je de sneeuw weg schept/schuift scheelt dit een hoop water in de bak :j bij ons op stal wordt voor de dooi alle sneeuw uit de rijbak weg geschoven met de tractor omdat anders de drainage de hoeveelheid water niet aan kan en de bak onder water komt te staan. Het verschil is heel goed te zien met de paddocks die niet geschoven worden, die veranderen in een heus zwembad :+
Wat Kohtje zegt is ook een goed idee, dit doen wij bij de paddock.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:25

Bij ons is alle sneeuw weggeschept, zal een hoop water schelen..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 13:41

Hmm met de tractor het sneeuw wegschuiven is een goed idee... Eens kijken wie ik zo gek kan krijgen om dit voor me te doen (ik kan zelf geen tractor rijden *\o/* :x we hebben er wel één!)

kreekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:51

Maar voor morgen word er ook weer sneeuw voorspeld.Dus misschien nog even wachten,of het moet een hobby van je zijn. :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 13:59

Dat is het zeker niet _O- bedankt voor de waarschuwing! Had ik afgelopen keer ook, al het sneeuw weggehaald van het erf, twee dagen later weer een dik pak sneeuw :(