Intervieuw gedrag en stalmanagement

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naniki

Intervieuw gedrag en stalmanagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:21

Borisje

Re: Intervieuw gedrag en stalmanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:28

Gedaan!
Het zijn alleen soms wel onduidelijke vragen. :) Net als, ben je getrapt of gebeten, kun je niet 'beide' invullen.

Linniehw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:29

Gedaan :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:49

Ik heb het ook ingevuld, maar vond het idd zeker niet een enquête waar je echt wat mee kan, is veel te oppervlakkig geeft te weinig beeld weer waardoor er juist wat misloopt.
In mijn ogen dus waardeloos.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:51

Ingevuld, maar is een beetje een vage enquête. Onduidelijke vragen en niet altijd dekkende antwoorden.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:55

6. Hoeveel ruimte heeft het paard om op te lopen waar het u heeft gebeten of getrapt?

Had geen idee wat ik hier moest invullen, want snap de vraagstelling niet.

Edit: na 10 keer lezen heb ik m. Wil je m² dan weten ofzo? :P

Denk dat je niet echt een uitslag uit dit 'onderzoekje' gaat krijgen waar je iets aan hebt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:59

Haha hoevaak mag ik hem invullen.. even vaak als dat ik ooit getrapt of gebeten ben want dan ben ik nog even bezig..

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:17

Als iemand regelmatig met paarden werkt, dan is het niet de vraag of je al gebeten of getrapt bent, maar eerder wanneer dit gaat gebeuren, en hoe erg het zal zijn.
Paarden zijn heel sterke dieren, hun gewicht is zo massaal dat een mens in het niets valt tegenover een paard zijn massa, het is een geluk dat een paard dit niet echt begrijpt en van nature uit eigenlijk heel meewerkend is.
Bijna altijd zit de fout bij de mens, maar af en toe even onoplettend, even onvoorzien, een reactie op iets dat plots kan gebeuren, ..... ongelukken liggen zowiezo altijd altijd wel ergens op de loer.
Ik hoorde ooit een uitspraak van een trainer die voornamelijk tijgers africhte maar ook met paarden werkte.
En die man zei dat de tijgers veiliger waren dan de paarden, waarom zei hij dat ????
Als je met paarden werkt denk je dat een paard heel lief is, dat hij je graag ziet, dat hij je wil knuffelen, en zo van die onzin, met een tijger heb je dat niet, daar weet je van tevoren ik moet opletten, en net daardoor vond die trainer het makkelijker en veiliger.
Paarden zijn niet lief, ze zijn ook niet agressief, het zijn paarden, en die kunnen een mens met alle gemak doden, zonder enig probleem.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:25

Ingevuld.
Ik vind het wel een beetje een ruk enquête als ik eerlijk mag zijn, sorry voor de harde verwoording. Ik kon nergens echt fatsoenlijk invullen hoe of wat en de vraagstelling was af en toe ook echt onduidelijk. Je had veel meer uit dit onderwerp kunnen halen, ik zie niet hoe je hier een fatsoenlijke conclusie uit het krijgen met redenatie etc.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 15-02-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:29

Wel een interessant onderwerp, veiligheid en of dit samenhangt met de manier waarop de paarden worden gehouden. Maar daar hangen natuurlijk nog veel meer dingen mee samen, de kans dat er iets gebeurd is natuurlijk groter wanneer je dagelijks met jonge dieren werkt dan wanneer je eens per week met paarden werkt. En ik zou ook benieuwd zijn naar hoeveel de dieren beweging krijgen, en de mate van opvoeding!