Dag mensen, ik ben vandaag weer gaan rijden, en dat was voor het eerst dit jaar! Sterker nog: dat was voor het eerst in zes weken, want op 20 december jl. verdraaide ik al bij het opzadelen mijn knie. Ik weet niet precies hoe dat in medisch jargon heet, ik weet alleen wel dat het gigantisch pijn doet en maar langzaam helemaal herstelt.
Om een lang verhaal kort te maken: vandaag dorst ik wel weer te gaan rijden, maar dat viel niet mee. Ik ben een beginnende ruiter, en een late beginner, dus ik was mijn 'voeling' met paarden een beetje kwijt. Als een kind van één dat leert lopen, zijn been breekt en na een paar weken rust weer verder moet lopen, zo voelde het ongeveer. Voeg daarbij dat mijn knie nog lang niet is wat hij moet zijn en het was geen succes. Ik was al erg voorzichtig met opzadelen (geen rare bewegingen willen maken), met opstijgen helemaal (sinds mijn blessure niet zoveel druk meer gezet op mijn linkerknie, hoe moest dat nou) en uiteindelijk heb ik 90% van de les in stap gereden, want lichtrijden blijkt gigantisch belastend. Minder dan een minuut in draf bleek wel het maximale wat mijn knie aankon. Nou ja, in elk geval was het goed om weer eens te komen, want ik was echt weer een beetje bang voor paarden, bijna als in mijn eerste les.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie dat wel eens gehad, zo'n zware knieblessure waar je echt een tijdje niet mee kan rijden (of zelfs maar lopen/fietsen)? Hoe lang hebben jullie toen rust genomen, en moest je er ook inkomen toen je weer op je paard klom?
Laatst bijgewerkt door Apple op 23-01-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt