shet veulen/jaarling vervoeren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

shet veulen/jaarling vervoeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:08

uhm ja wist niet zo goed waar ik t neer moest zetten maar mijn oog is gevallen op een shet jaarling...waar ik na de sneeuw prut bij wil gaan kijken..
nu kwam mijn man dus eigenlijk met zoiets stoms dat ik er eerlijk gezegd niet eens aan durf te denken...
maar wij hebben een vrij grote kofferbak en hij zei kan je dat kleintje niet meenemen in je kofferbak :') ik moest er best wel om lachen maar heb dit al een keer serieus gezien na een tochtje naar de paardenmarkt in hoorn.
maar dit mag toch niet?? en t lijkt mij gewoon niet echt kunnen.

(ik was dit overigens niet van plan ofzo maar vind t gewoon apart/komisch/raar dat mensen serieus denken dat je een kleintje zo mee kan nemen.)
wat vinden jullie hier nou van

Yinnar

Re: shet veulen/jaarling vervoeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:13

Ik vind het not done. Ik neem aan dat je het hebt over de kofferbak van een stationwagen of een open kofferbak en niet een afgesloten kofferbak?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:14

Qua grootte zou het misschien wel passen en ik kan je logica van je man ( als niet paardenliefhebber ga ik van uit ;) ) wel begrijpen. Het ziet er vast grappig uit een grote trailer met zo'n mini er in ;)

Of het slim is, dat lijkt me niet? Laat staan de reactie van de familie als het beestje van de zenuwen wat uitwerpselen achterlaat ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:15

Je man weet toch dat pony's niet zindelijk zijn? :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:16

Tja, ik heb ze het wel zien doen op de paardenmarkt. Of het verstandig is, nee denk het niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:16

Josien_ schreef:
Qua grootte zou het misschien wel passen en ik kan je logica van je man ( als niet paardenliefhebber ga ik van uit ;) ) wel begrijpen.

mijn man begrijpt nog enigsinds dat t een pony is 4 benen heeft en gras eet en meer bijster verstand heeft hij er niet van.. :') dus soms komt hij echt met van die rare aparte oplossingen die in zijn ogen makkelijk kunnen...
kakken en piesen ag joh er zit toch rubberen inleg ding in de kofferbak haal je dat daarna er toch weer uit en maak je t schoon _O-
mannen zijn zo makkelijk als ze er weinig verstand van hebben _O-

maar heb t een keer gezien maar vraag me dan af waar is politie dan op zo een moment en zou je er serieus voor aangehouden worden? :=
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 22-01-13 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:18

NathalietjeB schreef:
Josien_ schreef:
Qua grootte zou het misschien wel passen en ik kan je logica van je man ( als niet paardenliefhebber ga ik van uit ;) ) wel begrijpen.

mijn man begrijpt nog enigsinds dat t een pony is 4 benen heeft en gras eet en meer bijster verstand heeft hij er niet van.. :') dus soms komt hij echt met van die rare aparte oplossingen die in zijn ogen makkelijk kunnen...
kakken en piesen ag joh er zit toch rubberen inleg ding in de kofferbak haal je dat daarna er toch weer uit en maak je t schoon _O-
mannen zijn zo makkelijk als ze er weinig verstand van hebben _O-

Ik heb het mensen wel zien doen en het is misschien wel verleidelijk met zo'n klein propje, maar ik zou zelf toch maar iets gepaster vervoer zoeken :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:20

was t zelf ook zeker niet van plan hoor de trailer gaat braaf mee...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:21

Ik heb weleens iemand met een VW transporter gezien die stro achterin deed en daarin het shetje zette. Gebeurde niks mee.
Maar goed, kofferbak zou ik nooit doen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:08

Wij hebben het ooit met een shetland veulentje gedaan. Gingen naar de jaarlijkse bingo op de braderie waar je lootjes kon kopen voor het goede doel, mijn vader met z'n goede hart kaartjes gekocht voor die arme kindjes. Niet wetende dat je er een pony mee kon winnen :+ En jahoor bleek dat we dus een shetlandveulentje hadden gevonden, tja zie die maar eens mee naar huis te nemen. Wij hebben een vrij grote auto dus hop achterbank dubbelgeklapt en shetje achterin en ik erbij :+ Is overigens zo'n 9 jaar geleden, zou het nu nooit meer doen haha.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:16

Menig volwassen hond is groter dan shet-veulen. En daar hoor je niemand over.

Ik zou het ook niet doen hoor, zie nog wel wat praktische bezwaren (een hond kun je nog laten liggen), maar aan de andere kant... waarom eigenlijk niet?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:24

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:56

Margreet schreef:

Ik zou het ook niet doen hoor, zie nog wel wat praktische bezwaren (een hond kun je nog laten liggen), maar aan de andere kant... waarom eigenlijk niet?

Het verschil met een hond is denk ik dat die makkelijker kan gaan zitten of liggen en zo stabieler is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:40

LZP -> TAO

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:02

Ik heb ooit gehoord dat het officieel mag, maar hoeveel daarvan klopt weet ik niet..
Lijkt me wel grappig op de snelweg, zie je ineens een pony voor je :))

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:51

Op zich zou het als je kofferbak echt groot genoeg is misschien wel kunnen.
Een trailer is voor zo'n kleintje zeker zo hobbelig.
Zorgen dat je dak hoog genoeg is en dat je niet al te ver hoeft te rijden ;)

Maar toch zou ik zelf ook zeker voor een trailer gaan hihi.
Je ziet het nog wel eens op markten gebeuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:48

Margreet schreef:

Precies zoals ik erover denk. Zeker voor een klein stukje, zie ik er eigenlijk geen problemen in, behalve als het diertje zou gaan mesten of plassen. Kofferbak is niets oncomfortabeler, en steun heeft zo'n klein diertje ook niet echt in een grote trailer, misschien zelfs nog wel minder dan in een kofferbak.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 22:00

:') ik denk dat als ik zelf zoiets zou doen dat ik ten eerst echt stuk zou gaan van t lachen of ik t veilig vind is natuurlijk een 2de lijkt me niet echt lekker als pony beest ff begin te springen in de auto...
maar nee geen haar op me hoofd die eraan denkt om dat te doen := tenzij ik iets zou zien op een paardenmarkt en ik woon dichtbij maar voor lange ritjes nee

maar best bizar dat dit toegestaan is :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:07

Je kan hem in elk geval wel makkelijk op de trailer krijgen... Geen gedoe met trailerangst, gewoon optillen en erin zetten :')

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:49

Als je m in de trailer gaat vervoeren, moet je alsnog wel goed opletten hoe je m neerzet. Toen m'n vriendin haar shetlanderveulen ging ophalen met een tweepaardstrailer, had het beestje zich helemaal in het voorstukje (voor de hooinetten) gewrongen. Er is voorderest niks gebeurd, hoor, maar is toch niet helemaal zoals het hoort. Had tie wel weer veel steun, wat ze met een eenpaardtrailer niet gehad had.
Dus zou er nog even goed over nadenken als ik jou was, maar een kofferbak lijkt me idd ook niet alles :+.
Alvast veel plezier met je misschien toekomstige pony!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:51

antje_vip schreef:
Je kan hem in elk geval wel makkelijk op de trailer krijgen... Geen gedoe met trailerangst, gewoon optillen en erin zetten :')

_O- haha

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:11

Een pony in een kofferbak... als grap okee..
Het is verboden. Er zijn eisen aan vervoer gesteld.
Een pony is geen hond, wat denk je wat er gebeurd als die wild wordt!? En je rijdt met 120km p/u op de snelweg of met 80 km p/u over een provinciale weg of drukke dorpsstraat.. onverantwoord.
Mannen.. 8)7 hahhaha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:28

Haha, in sommige landen is het vervoeren van paarden in de kofferbak heel normaal :j :=

Maar gelukkig komt het hier in Nederland niet voor :n
Wat een nachtmerrie als er een ongeluk zou gebeuren of het paard in paniek raakt.. Brr

nykle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:37

Ik heb mijn shetveulen in de achterbak van de stationwagen vervoerd!!! 1 dag na de geboorte kreeg de moeder vreselijke koliek en zij moest naar de kliniek in Utrecht. Ze liet zichzelf elke keer op de grond en op het veulen vallen, dus mama in de trailer en veulen in de achterbak en zo snel mogelijk weg! Is een supermak veulen geworden! Manlief was minder blij toen hij plaste in de achterbak! _/-\o_ Hij lag na een half uurtje overigens heerlijk te slapen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:40

nykle schreef:
Ze liet zichzelf elke keer op de grond en op het veulen vallen, dus mama in de trailer en veulen in de achterbak en zo snel mogelijk weg!

Bij zoiets zou ik het idd ook wel doen, maar anders nooit! Het is zowiezo verboden en er zijn niet voor niks eisen gestelt voor het vervoer van dieren...