[PG]6-jarige koffievos Quarter Merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Promessa

[PG]6-jarige koffievos Quarter Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 02:13

Beste Bokkers,

Al een aantal weken struin ik het internet af op zoek naar deze ene merrie. Een paard waar ik in ruim een jaar tijd enorm van ben gaan houden.
Van tevoren heb ik zoveel mogelijk informatie verzameld om hier een zo compleet mogelijk beeld te schetsen, in de hoop dat er iets uit komt. Foto’s horen daar natuurlijk bij. Maar hierbij zeg ik alvast de foto(‘s) volgen later.
Hier volgt de beschrijving:

Naam: Sassy (naam kan afwijken paspoortnaam of veranderd zijn door nieuwe eigenaar)
Geslacht: Merrie
Ras: Quarter Horse (er is door verschillende gezegd dat er American Paint Horse in haar paspoort zou staan, maar op de manege zeiden ze dat het een Quarter Horse was.)
Geboren: 18 Mei 2006
Kleur: Koffievos
Stokmaat: zo rond de 1,60m./1,65m.
Aftekeningen benen: Linksvoor is een witbeen. Linksachter is een witvoet dat aan de binnenkant van het been een stukje in een punt omhoog loopt.
Aftekeningen hoofd: Een onregelmatige doorlopende bles, wijkt enigszins naar links op het gezicht en dringt het linkerneusgat binnen. Dit betreft een gedeelte bovenin het neusgat. Vanuit bepaalde posities lijkt het niet eens of het daar het neusgat binnendringt. Naast dit linkerneusgat loopt de bles nog wat verder half het neusgat rond en gaat dan in een onregelmatige vorm richting de lip. Het vormt daar nog een kleine aftekening boven de lip in een vorm die wel iets weg heeft van een paardenbeentje (het is eigenlijk net uitgelopen verf).
De bles eindigt tussen de twee neusgaten in een soort ‘V’. Daar kleurt het ook een beetje roze. Waar het wit van de bles overgaat in het donkergrijs van de neus.
De rechterhelft van haar onderlip is wit.
Extra informatie: Ze is in juni 2011 op Manege Moedig Voorwaarts in Leiden terecht gekomen, samen met haar maatje Patrick. (Over hem heb ik ook wel wat informatie, mocht iemand dit nodig hebben! Ik weet alleen niet waar ze vandaan kwamen.)
Op de manege heb ik Sassy ontmoet. Vanaf de allereerste rit was er een bijzondere klik die ik nog niet eerder had ervaren, en die ook door mijn instructrice niet onopgemerkt bleef. Ik had het geluk haar talloze keren te mogen rijden. Helaas bleek ze niet geschikt voor deze manege. En werd gezegd dat ze verkocht zou worden. Ik had zelf helaas het geld niet. Uiteindelijk is ze pas op 22 nov. 2012 vertrokken van deze manege. Na deze toch nog plotselinge klap kwam ik er via via achter dat ze was verkocht aan manege de Westkustruiters in Wassenaar. Maar na enig contact bleek dat ze daar na korte tijd weer was door verkocht aan een handelaar. Vanaf hier loopt voor mij het spoor dood.

Weet iemand iets over haar? Ik zou zo graag willen weten of ze het goed heeft, en misschien, wanneer mogelijk, echt afscheid van haar kunnen nemen.
Ik weet niet of ze nog leeft of in Nederland (Zuid-Holland) is. Iedere tip is dus welkom!
Reacties/ tips mogen ook in pb. Graag zelfs!

Alvast bedankt voor het lezen van deze uitgebreide beschrijving!

Rumpleteaser

Re: [PG]6-jarige koffievos Quarter Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:37

Weet je of ze een stamboekpapier van de AQHA had? En/of haar registratienummer van de AQHA?

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:45

_Promessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:40

Rumpleteaser schreef:
Weet je of ze een stamboekpapier van de AQHA had? En/of haar registratienummer van de AQHA?

Nee weet ik helaas niet. Ik heb het geprobeerd te achterhalen, maar helaas niet gelukt.

_Promessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:49

jelson schreef:
[OV] [PG] Sassy gezocht!

zoeken jullie nu hetzelfde paard?

Huh?! Deze had ik nog niet gezien. Het lijkt erop, maar ik kan jullie verzekeren dat Sassy echt geen new forest is en geboren is in mei 2006 en dus 6 jaar is i.p.v. 7 tot 9 jaar oud.
Misschien is ze in oktober verkocht, dat zou kunnen, maar ze is op 22 nov. 2012 pas weg gegaan.
Daarvan had ik een notitie gemaakt in m'n agenda nadat ik had gevraagd wanneer ze was vertrokken, omdat het misschien van pas zou komen bij deze zoektocht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:56

Omdat er al een topic geopend is over deze merrie gaat deze op slot.