niet gestart vandaag ivm sneeuw, toch betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

niet gestart vandaag ivm sneeuw, toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:06

ik had vandaag eigelijk wedstrijd.

maar omdat het bij ons om 12 uur begon te sneeuwen( ik moest om 6 uur savonds rijden)
en de sneeuw heel snel richting de wedstrijd plek ging had ik toch eventjes gebeld om 1 uur.

ik vroeg of ze de wedstrijd gingen aflassen. dit wilde ze niet doen, en ik zou over een week ongeveer een brief van de betaling thuis krijgen, zei de vrouw.

dit vond ik heel erg belachelijk, er waren veel mensen van buitenaf. maar ook mensen van de stal zelf. je kan toch niet verwachten dat er mensen toch op pad gaan met dit weer(bij ons is er denk wel weer 10 cm gevallen)

moet ik nou toch betalen? of niet?

xJess

Re: niet gestart vandaag ivm sneeuw, toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:08

Officieel moet je inderdaad wel betalen dan. Het is wel een beetje banketstaaf, maar ze staan wel in hun recht.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:08

maar er zijn veel wedstrijd die afgelast zijn, en hun deden dat expres niet. dan kunnen ze toch beter een wedstrijd van de mensen op stal door laten gaan, en de mensen van buitenaf afmelden?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:11

Als de wedstrijd niet afgelast is dan zijn de kosten van de jury en bv evt. bakhuur ook gewoon doorgegaan. Of jij nu wel of niet gekomen bent.
Los van het feit dat het verstandig is om geen enkel risico op de weg te nemen, wie moet dan die kosten voor haar rekening nemen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:14

En je neemt natuurlijk ook een risico als je je in deze tijd opgeeft voor een wedstrijd. Dan bestaat altijd de kans dat je het op het laatste moment moet afzeggen door weersomstandigheden. Dat is ook de reden dat ik nu even niet ga starten tot het weer weer wat zachter wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:15

Dit is het risico als je je opgeeft voor wedstrijden, sommige verenigingen annuleren de hele wedstrijd maar aangezien ze hier al bezig waren met rijden en het weeralarm pas later kwam, dien je gewoon te betalen. Als je paard ziek word op de wedstrijddag betaal je toch ook gewoon.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:21

nou ik las net een bericht van iemand op facebook,

die had ook wedstrijd, en had afgemeld. de vereniging had de wedstrijd ook niet afgelast. zij was langs gereden,
er was geen jury,
geen trailers of andere ruiters,
kantine was gesloten(niemand aanwezig)
geen gangbaren wegen(wat wel gezegt werd)

en ze had al een mailtje gehad voor de betaling.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:22

Dan moet ze die vereniging aangeven, dat valt voor mij onder fraude, doet niets af aan het feit dat jij wel moet betalen.

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:26

Pas als ze vanuit de knhs bepalen dat wedstrijden afgelast moeten worden krijgen de organiserende clubs alles vergoed, helaas genoeg gebeurt dit bijna nooit en zijn de onkosten voor de deelnemers zelf.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:02

xTweetyx schreef:
nou ik las net een bericht van iemand op facebook,

die had ook wedstrijd, en had afgemeld. de vereniging had de wedstrijd ook niet afgelast. zij was langs gereden,
er was geen jury,
geen trailers of andere ruiters,
kantine was gesloten(niemand aanwezig)
geen gangbaren wegen(wat wel gezegt werd)

en ze had al een mailtje gehad voor de betaling.....

Mag ik vragen welk concours dit (en de jouwe) was, aangezien we redelijk in de buurt wonen van elkaar en ik vandaag wel gewoon op concours ben geweest?