(kauw)speeltjes voor paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

(kauw)speeltjes voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 11:54

Of het hier helemaal goed staat?
Ze heeft een leuk leventje in loopstal, met onbeperkt ruwvoer, en gezelschap. Toch...
Kauwt mijn naarling :Y) op alles, wat niet mag. Enkele voorbeelden:
Ze graaft (in hard bevroren grond) boomwortels op.
Dus ik geef haar een losse jollybal, om aan het handvat te kauwen. Doet ze niks mee.
Eh, dan graven we de waterleiding op. (ze is overigens niet alleen maar aan het graven ;) )
Dus ik geef haar een stukje slang van de waterleiding, kijkt ze niet naar om.
Nu zijn de stroomdraden v/d paddockafzetting aan de beurt, als de stroom uit staat dan, want dat test mevrouw keer op keer.
Als ze het kan opgraven of stelen (of als het gewoon niet mag) is het interessant, als het de bedoeling is dat ze er iets mee doet, dan niet. Denk dat ik een groot stuk kauwgom ga ingraven. :+
(verder is ze best gezellig) Tips? :D

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:33

hoi,kan je haar niet wat wilgentakken geven,
of een rubberen bijtring voor honden.
Groetjes....

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:34

Kan je niet zo'n bal proberen waar snoepjes uit kunnen rollen? Net zoiets als je ook hebt voor honden. Ik ken paarden die daar de hele dag mee bezig zijn

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:36

Ik heb ook zo'n speelvogel die 24/7 op de wei staat en toch in staat is quasi alles af te breken :P Ik heb voor hem een jollybal (nadat hij enkele grote fitnissballen gemold had), zo'n snack-a-ball waar voertjes uitkomen als hij er mee rolt (kan hij erg enthousiast van worden) en verder toen wilgentakken het altijd goed!

missy28

Re: (kauw)speeltjes voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:08

misschien komt je paard Vitamine te kort en zoekt hij ernaar tja.... klinkt misschien gek maar het kan zo zijn misschien een zoutblok of een vitaminestoot?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:11

Wilgentakken? :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:14

Wilgentakken zijn inderdaad leuk om af en toe te geven. Heeft ze een liksteen?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:01

Liksteen van paardnatuurlijk.nl :) en dagelijks wat muesli met Marstall Force. Dank voor de reacties alvast!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:18

Hé ik ook... Alleen die van mij kijken er niet naar om. -O-

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:50

Dat is op zich alleen maar goed, komen ze ook niet te kort ;) en in die zoutblokken van PN.nl zitten ook geen smaakjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:51

Paar mooie boomstammen (van bv fruitbomen) in het land zetten! Is hier een groot succes :) knagen ze lekker aan de bast en rollen zelf de stammetjes ook om, op zoek naar nieuwe knaag plekken.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:08

Is zo'n oddball/decahedron niks voor haar? Daar kunnen stukjes wortel in en ze moet m dan heen en weer rollen. Net zoals iets als een snackbal voor een hond of kat :P

Ik heb er eentje voor Bart in zn stal en hij is er helemaal gek mee :D

Of idd wilgentakken? Weet niet of je die daar ergens in de buurt hebt?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 23:27

Het gaat momenteel goed (niet te hard zeggen) ben haar geestelijk/lichamelijk rustig aan een beetje uitdaging aan het geven/bezig aan het houden. Blijkbaar heeft ze dat nodig, om hooligan-gedrag te voorkomen. Ach, ze is met de zomer al 2, dus wat kleine dingetjes zouden ook geen probleem moeten zijn. Maar ze heeft iig meer 'aandacht' nodig dan de meeste jonkies, en er niet genoeg aan om alles een beetje aan te kijken.
Ze komt altijd aan lopen van 'oké, wat gaan we doen' *\o/* (en Mazzel dan op de achtergrond 'ja, neem haar maar mee' :evaw: )

Bijtring voor honden vind ik een beetje eng, voor een paard zou deze al vrij groot moeten zijn. Maar dan ben ik weer bang dat er een hoef in past, tja het is een muts, dus dat gaat ze proberen...

Voerbal ben ik niet zo'n fan van gezien ze van zichzelf al erg op eten gericht is, niet veel voer nodig heeft, en als hij leeg is, is het ook alweer klaar. Zou in deze situatie niet ideaal zijn denk ik; dan wil de huisgenoot ook bij de bal, voertjes kunnen in het zand belanden (dus wellicht zand binnen krijgen) en de bal kan makkelijk bij de buren geraken.

Ik sleep wilgentakken mee zodra de mogelijkheid zich voordoet :) ben ook aan het zoeken welke takken nog meer mogen maar daar kan ik weinig over vinden, helaas.

Bedankt voor het mee denken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:33

Fruitboomtakken voer ik hier altijd aan de konijnen en cavia's.
Wij hebben een appelboom dus na het snoeien krijgen zij de takken.
Zijn natuurlijk vrij fijne takken voor een paard, maar er moet toch iets te vinden zijn.
Hier knotten ze regelmatig en liggen er bergen takken.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 23:37

Ja, klopt dat, dat in weze alle onbespoten fruitboomtakken kunnen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:51

Locanda schreef:
Ja, klopt dat, dat in weze alle onbespoten fruitboomtakken kunnen?

Ik zou zeggen van wel, voor knaagdieren verkopen ze ze te kust en te keur in stukjes voor teveel geld. :+
Wij bespuiten onze boom altijd met iets biologisch trouwens.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:32

Ik heb ook zo'n terrorist. Ook twee jaar, een Welsh A. Staat in een loopstal met een kudde en onbeperkt voer. Grote ruimte buiten om te spelen. Alles wat ze kan vinden gaat in haar mond. Net als peuters. Kan bij haar niets met voer geven, omdat ze in de groep staat. Haar favoriete bjitspullen zijn kruiwagen en mest gereedschap. Ze hebben bij mij takken, voetballen, pionnen. Maar zij wil altijd net dat gene hebben, wat niet mag.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:56

Jong en knagen klinkt erg bekend, meestal wordt het minder als alle tanden gewisseld zijn. Tot die tijd helpen hier berkenstammetjes erg goed. Takken zijn binnen een paar uur op/niet interessant meer, maar een stammetje gaat meestal een paar weekjes mee.