Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vooral de ruimte, ze kunnen zo ver kijken, en de zee, veel paarden kennen niet wat het is, maakt veel indruk.. dus geef haar daarna lekker rust en ga niet gelijk in volle galop over het strand. Ik heb eerst een halfuurtje gestapt aan de hand en ben er toen pas op gegaan 

De eerste keer voor mijn paard was samen met 1 ander paard die ook nog nooit bij de zee was geweest. Ze keek haar ogen uit, had haar staartje op de rug liggen, maar was verder gewoon heel braaf. Niet gelijk van alles willen als achterlijke galoppen of diep het water in. En ga als het EB is zodat je alle ruimte hebt. Ik had geen last van mensen of kinderen, want er was toch genoeg ruimte. Paard moet wel een beetje hondmak zijn als het even kan, die kom je misschien nog wel eens tegen. En tractoren rijden er ook niet af en aan, en met eb heb je meer dan genoeg ruimte om die uit de weg te gaan (mijn paard is panisch voor grootverkeer en dat ging prima).
Dood eng die kleur verschillen vonden ze
de golfjes kunnen ze wel een beetje eng vinden. Ik heb zelf wel eens op een pony gezeten die het water ongeveer indook. hij vond de hoge golven wel leuk, ik wat minder. haha