Bij ons op stal zijn de waterleidingen afgesloten en dat betekent dus met emmertjes slepen. De pensioneigenaar komt regelmatig ook wel met een emmertje langs, maar naar mijn zin eigenlijk niet vaak genoeg. Als ik aankom heeft paardlief namelijk altijd erg veel dorst. Maar voordat ik ga rijden wil ik niet dat hij teveel drinkt, dus ik geef hem voor het rijden dan 1 emmer en erna nog 1 emmer. Nou heb ik een emmer water in zijn stal opgehangen, maarrr.... die bevriest heel snel. Ik had gisteravond de emmer gevult met warm water, en ik kwam begin van de middag en er zat een hele dikke laag ijs op. Maar het gekke is, bij de buurman was hij niet bevroren, terwijl de eigenaar nog niet geweest was. Maar die doopt wel altijd zijn kuil in het water, dat scheelt misschien om het open te houden. Maar ik zit nu dus even te verzinnen wat ik zou kunnen doen, om dat water (wat langer) open te houden. Ik heb er nu wat kuil in gedaan, misschien helpt het. Eigenlijk voor het mooie zou je er iets in moeten leggen wat het water openhoud. Maarja wat? Hoe zorgen jullie bokkers dat jullie paarden de hele dag water tot hun beschikking hebben?