Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnitaBenny schreef:Als ik weg rijd van het paard is hij minder erg in paniek, weet ook niet hoezo, als hij voor blijft gaat het meestal goed. ol heb het nog maar 1x meegemaakt toen zijn vriend,weg liep dus achter een hoek. hij werd best wel onrustig, toen zat ik erop en het was op stal. als ik hem aan de hand meeneem gaat het opzich wel goed, alleen gaat hij wat lopen dribbelen.
Bedankt voor je tip ik ga het proberen.
xx
Equilize schreef:AnitaBenny schreef:Als ik weg rijd van het paard is hij minder erg in paniek, weet ook niet hoezo, als hij voor blijft gaat het meestal goed. ol heb het nog maar 1x meegemaakt toen zijn vriend,weg liep dus achter een hoek. hij werd best wel onrustig, toen zat ik erop en het was op stal. als ik hem aan de hand meeneem gaat het opzich wel goed, alleen gaat hij wat lopen dribbelen.
Bedankt voor je tip ik ga het proberen.
xx
Ik vermoed dat hij graag volgt omdat hij zich dan zeker voelt. Wat je kunt doen is 'schriktraining' om hem 'stoerder' te maken. Hij moet vertrouwen krijgen in zichzelf. Als hij voorop rijdt kan hij ook de leider zijn maar als het meer een vorm van paniek is lijkt me dit sterk. Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen want ik heb het niet kunnen zien.
Hou me even op de hoogte hoe het gaat. Probeer echt te belonen als het goed gaat en als hij ontspannen is. Wees wel consequent en duidelijk maar doe hem geen pijn.
Veel succes en ook plezier!
Groetjes,
Noortje
http://www.equilize.nl

ik heb nu ook een nog betere band gekregen met hem. Dus ben helemaal te vreden.