Deken op of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J_Ur

Deken op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 17:35

Hallo allemaal,

Ik heb een kwpn'er van 11 jaar. Hij staat het hele jaar door smidags buiten en savonds gaat hij naar binnen. Nu het zo is gaan vriezen heb ik hem pas sinds de vorst voor de uurtjes die hij naar buiten gaat zijn winterdeken opgedaan. Als hij naar binnen gaan haal ik het deken eraf.
Ik vraag me af of ik binnen ook een deken op moet doen. Hij zit niet heel dik in zijn vacht maar het ziet er ook niet naar uit dat hij het koud heeft. Naast zijn stal zit een kleine strook waar geen glas in zit voor de frisse lucht. De rest van de deuren zijn wel afgesloten dus het tocht niet.
Als ik hem het deken op doe gaat hij hier ook aan trekken dus naar mijn mening vind hij het deken niet echt prettig.

Wat denken jullie? een deken op in de stal of niet? En als ik het winterdeken op houd in de stal dan heeft hij er buiten toch niks meer aan?

Groetjes :)

Noetje14

Re: Deken op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:13

het ligt er denk ik aan hoe dik het deken is. als het echt een heel dik deken is, is het misschien een beetje zielig als je dat er dan 's nacht afhaalt ( terwijl het 's nacht kouder is) maar als het deken niet zo dik is is het niet zo erg want buiten staat hij in de wind en dan is deken misschien wel fijn en 's nacht staat hij uit de wind dus kan het er wel af. en inderdaad als hij 's nacht op stal uit de wind met het zelfde deken overdag in de wind werkt het ook niet echt denk ik dus ik weet niet. hopelijk komen er meer reacties.

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:58

Die van mij heeft overdag buiten ook zijn Winterdeken op nu, en 's nachts een fleecedeken (wel een met kruissingels en bilkoorden). Maar ik denk dat zonder ook wel zou kunnen zeker als de stal goed geïsoleerd is!

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:58

Vaak is het in een gesloten stal veel warmer dan buiten, zeker als de deuren gesloten blijven om bevriezing te voorkomen. Toen ik nog op zo'n stal stond met mijn paard deed ik binnen de deken ook af. Veel te warm!

Dus ik denk dat je er goed aan doet!

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:11

mijn pony staat dag en nacht met hetzelfde deken op. maar wij hebben dan ook open stallen. we doen de bovendeuren nu wel dicht maar bij een stal kan dat niet dus er kan nog zat frisse lucht door en dus ook de wind dus daarom laat ik hem altijd met hetzelfde deken staan