Buitenrit zonder begeleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WybeUrsula

Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:52

Aangezien mijn hele paardrijlesgroep dit jaar havo eindexamen doet gaan we in juli een keer een weekendje weg in nederland en lekker buitenrijden.
We hebben nu Het Fjordenpaard in gedachten voor 2x 3 uursbuitenrit zonder begeleiding, is dat wat? Ervaringen? Maar we zijn nog verder aan het kijken...

Nu was mijn vraagje: Weet iemand of de op Manege De Eekwal ook buitenritten zonder begeleiding maken? Ik heb daar een aantal jaar terug gereden en het was daar super!

We rijden allemaal al een aantal jaar (8). Kunnen stap/draf/galop makkelijk aan. Groepje van 5 waarvan 2 mensen ook een ruiterbewijs hebben, een 3e persoon is daarmee bezig.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:26

Hoi,

ik heb 2 keer bij het fjordenpaard een buitenrit gemaakt en 3 keer bij De Bult in Midlaren. Beide beviel goed, lekker je eigen gang gaan en mooie omgeving

MRIIIS

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:26

Fjordenpaard is erg leuk!

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:50

Okee leuk! =D Fjordenpaard lijkt me ook heel leuk, alleen Eekwal is weer leuk om daar op mn oude lievelings paardje te rijden. =]

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 13:25

Uhh nee dankjewel. We willen sowieso zonder begeleiding, we zijn zelf verantwoordelijk genoeg om met de paarden om te gaan. Ook is het bij het fjordenpaard veel goedkoper. Aub geen reclame maken voor je eigen troep.

Iemand die weet of ze op De Eekwal buitenritten zonder begeleiding doen?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:29

De Eekwal ken ik niet, maar bij Stal van Bijnen in Putten kan het ook.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:33

Wat is er mis met de telefoon pakken en de Eekwal zelf even opbellen? Lijkt mij dat je het antwoord dat vele malen sneller hebt.

Er zijn maar weinig stallen die dit doen, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Daarnaast is mijn ervaring dat paarden die zonder begeleiding meegegeven worden over het algemeen erg gesteld zijn op hun eigen rondje met een vooraf vastgesteld tempo op bepaalde stukken. Dit om te voorkomen dat mensen of hopeloos verdwaald raken (ja, ik heb ze aan de lijn gehad en kon ze 15 km verderop ophalen, afslag gemist) of je je paarden compleet afgereden terugkrijgt op stal.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:40

Ik snap niet zo goed waarom zonder begeleiding.
Het is juist fijn om iemand bij je te hebben die alle routes kent.
Ook als het fout gaat dat er iemand bij is die er verstand van heeft.
Je rijdt toch op iemand anders paarden.
Verder vind ik dat je erg vreemd op de post van CarolineCF reageerd. Ze bedoelt het vast goed en jij noemt het gewoon troep.
Veel succes verder bij het zoeken naar een leuke buitenrit plek/manege.

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 17:08

Ik vind het gewoon asociaal dat je reclame gaat maken voor jezelf en je stalletje. Hier vraag ik toch niet om?!
Wij achten onszelf goed genoeg om op andere manegepaarden te rijden. 2 van ons werken op stal en weten precies wat ze moeten doen in geval van 'nood'. En bovendien krijg je bij het fjordenpaard een kaart mee van het bos en bij De Eekwal ben ik al een aantal keer geweest en dat is een simpel bos waar je niet kunt verdwalen. Ook heb ik al een mail gestuurd naar de stal...

Dus graag vanaf nu alleen maar reacties van mensen die mijn vraag over De Eekwal kunnen beantwoorden. Dankuwel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:20

WybeUrsula schreef:
Uhh nee dankjewel. We willen sowieso zonder begeleiding, we zijn zelf verantwoordelijk genoeg om met de paarden om te gaan. Ook is het bij het fjordenpaard veel goedkoper. Aub geen reclame maken voor je eigen troep.

Iemand probeert je te helpen, denkt je een goedkoop alternatief aan te bieden en jij reageerd zo? Bijzonder ondankbaar, bah.

Hier, kun je online een contactformulier invullen
http://www.eekwal.nl/index.php/component/jforms/1/21
Of hier, kun je ze bellen: 0591 617002

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:26

WybeUrsula schreef:
Ik vind het gewoon asociaal dat je reclame gaat maken voor jezelf en je stalletje. Hier vraag ik toch niet om?!
Wij achten onszelf goed genoeg om op andere manegepaarden te rijden. 2 van ons werken op stal en weten precies wat ze moeten doen in geval van 'nood'. En bovendien krijg je bij het fjordenpaard een kaart mee van het bos en bij De Eekwal ben ik al een aantal keer geweest en dat is een simpel bos waar je niet kunt verdwalen. Ook heb ik al een mail gestuurd naar de stal...

Dus graag vanaf nu alleen maar reacties van mensen die mijn vraag over De Eekwal kunnen beantwoorden. Dankuwel.

Ik moet zeggen dat de enige die ik hier asociaal vind reageren jijzelf bent. Je vraagt heel duidelijk waar je een buiternrit zonder begeleiding kunt rijden en daar krijg je een antwoord op. Dat het misschien niet het antwoord is waar jij op hoopte, dan is niet het probleem van de ander. Dan had je je topic anders moeten noemen en je vraagstelling anders moeten neerzetten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:29

Sodeju TS als je bij mij op stal zou komen met zo'n zelfde houding en taal die je nu aanslaat naar mensen die je alleen maar willen helpen mocht je regelrecht weer vertrekken.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:36

Hier iemand van de Eekwal.
Inprincipe mag je mits genoeg rijervaring wel zelfstandig in het bos naast de manege rijden. Maar of je het daar 3u volhoudt weet ik niet. Ligt eraan hoe jullie rijden...
De andere kant op heb je ook voldoende paden voor langere ritten, maar dan moet je indd de wegen weten en hoe je moet rijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:50

Ik heb op beide vragen geen antwoord maar wil wel even reageren op het feit Hoe de TS reageert. Het is inderdaad enigszins over de schreef, TS had het subtieler kunnen mededelen dat ze er niet van gediend is om reclame te maken voor een eigen onderneming. Echter geef ik de TS daarin gelijk, ik zou daar ook zeker niet van gediend zijn en vind het dan ook zeer ongepast, als je reclame wilt maken voor je bedrijf stuur je imo een PB'tje. ;)

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:33

Ik vind het ook niet verantwoord om op vreemde paarden in een vreemde omgeving alleen weg te gaan.
Maar dat moet ieder voor zich uitzoeken ,wil daarmee niet zeggen dat je niet kunt rijden.