Vanaf welke maat kinderrijlaarsjes en broekjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Vanaf welke maat kinderrijlaarsjes en broekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 10:50

Wij hebben een dochter met syndroom van Russel Silver, zij heeft een duplicatie van een groeihormoon en dat betekent dat zij extreem traag groeit en ook is haar prognose dat ze maar ong. 1.40m gaat worden.
Inmiddels is zij 2,5 jaar en erg gek op paarden, zodra ze een paardje ziet wil ze erop en rijden. (and luckely for her, we have horses in several sizes!)

Gelukkig hebben we al voor haar kleine koppie een cap gevonden, maar nu zijn we op zoek naar laarsjes en een broekje.

Wie weet vanaf welke maat laarsjes en broekjes kunnen beginnen?
In de winkel zie ik laarsjes vanaf maat 28 en broekjes vanaf 92, zijn er nog kleinere maatjes?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:52

Mijn dochtertje zat ook vanaf kleins af aan op shetjes en voor haar heb ik altijd gewoon leggings of spijkerbroekjes gebruikt omdat ik 20-30 euro niet nodig vond voor een rijbroekje waar ze toch weer uit groeien. Ik weet wel dat ze bij 'onze' ruitersportzaak kleine rijbroekjes hebben in 110 en volgens mij ook 98 dus ik zal eens op de site kijken voor je of ze ze ook nog kleiner hebben.

Edit: laarsjes in ieder geval in 24, dan kunnen ze ze ook wel in 25/26/27 bestellen hoor.
http://www.dekroo.nl/webwinkel/laarzen- ... byboot.htm
(Wat zijn ze schattig trouwens, maar ik koop ze nog niet voor mijn dochter, 'rijden' en haar staplesjes doet ze nog maar met haar gewone laarzen... ik blijf spullen kopen anders.)

Ja hoor, gevonden. Rijbroekje vanaf maat 86 (oohh schattig!!)
http://www.dekroo.nl/webwinkel/rijkledi ... eijing.htm

En deze:
http://www.dekroo.nl/webwinkel/rijkledi ... -viola.htm
http://www.dekroo.nl/webwinkel/rijkledi ... jbroek.htm

Enne, als ze aangekleed is ben ik wel heel benieuwd naar 't vrouwtje in haar paardenoutfit! ;)

annebe

Re: Vanaf welke maat kinderrijlaarsjes en broekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:00

Bedankt voor het mee zoeken, super!
Onze dame groeit zo traag dat ijk het wel aandurf om echte rijkleertjes te kopen, maar probleem is dat ze nog maar maat 20 van laarsjes en 80 van kleertjes heeft.

Bij de H&m zag ik laatst iets van een rijbroekje als gewone broek, stom dat ik dit broekje niet gekocht heb.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:04

Ja voor jouw dochtertje is het natuurlijk wel de moeite om echt leuke -schattige!- paardenkleding te kopen <3
Ja het was inderdaad mode om paardij-achtige kleren te dragen als gewone kleding, misschien dat je alsnog zoiets tegenkomt?
En anders weet je in ieder geval waar je het ook kunt kopen. Op de webshop zijn de maten alleen niet altijd in voorraad maar dan hebben ze het nog wel gewoon in de winkel liggen of ze bestellen het voor je.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:05

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:07

Zijn de lichaamsverhoudingen van je dochter wel gelijk aan een gewone maat 80? Als haar middel bijvoorbeeld al wel iets forser is, dan is maat 86 misschien wel een optie, en dan de pijpen onderin dubbel slaan?

Maat 20, dan zou ik voor regenlaarsjes gaan kijken. Die van de scapino (goedkoopste) zijn niet heel breed, en in de kleine maatjes best hoog.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:08

Dat is ook goeie Boheme, daar is de prijs nog beter ;)
I luv opruimingen haha :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:08

Die laarsjes zijn leuk !! Een dikke sokken er in.
Ik ga toch zo nog eens even langs het goed, kijken of die thermolaarsjes er nog liggen (was ook een kleine maat, maar weet niet meer welke maat)

Bedankt voor je tip Angela!
Scapino heb ik nog niet aan gedacht.

Que verhoudingen is ze helemaal gelijk, ze is echt een mini mensje (niet was je bij dwerggroei ziet, dat de verhoudingen niet kloppen)
Zal wel even een foto plaatsen..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:11

Tja, lichaamsverhoudingen die niet helemaal kloppen, daar heb ik bij dat spinnetje van mij wel last van.
Broekjes maat 86 e.d. maar dan wel dat ze zo van d'r heupen afglijden. Lange benen maar een heel mager meisje... niet handig. En dan het elastiek in de broekrand zo ver aantrekken dat het gewoon niet meer lekker kàn zitten en een riem er op.
En maat 92 hebben van broeken en dan rokjes in maat 68 moeten kopen (babymaat dus!) omdat haar taille gewoon zo smal is maar dan werd het rokje weer aardig kort, lastig lastig allemaal.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:12

Er zijn hele kleine laarsjes, vanaf maat 19, deze bijvoorbeeld: http://www.ej.nl/products/10000069/6000 ... AIGLE+KIDS

Zijn dan wel anders qua verhouding dan de grotere echte rijlaarzen, maar vaak voor de echte kleintjes wel geschikt. Je kan altijd even kijken, maar er zijn er inderdaad ook genoeg die met regenlaarzen beginnen. Wel goed op de zool e.d. letten!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:17

Thx Boheme!
Ik ga ze bestellen...

Afbeelding
Hier is Linge 2 jaar jong, inmiddels is ze ietsje gegroeit.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:19

ashley1 schreef:
Tja, lichaamsverhoudingen die niet helemaal kloppen, daar heb ik bij dat spinnetje van mij wel last van.
Broekjes maat 86 e.d. maar dan wel dat ze zo van d'r heupen afglijden. Lange benen maar een heel mager meisje... niet handig. En dan het elastiek in de broekrand zo ver aantrekken dat het gewoon niet meer lekker kàn zitten en een riem er op.
En maat 92 hebben van broeken en dan rokjes in maat 68 moeten kopen (babymaat dus!) omdat haar taille gewoon zo smal is maar dan werd het rokje weer aardig kort, lastig lastig allemaal.

Uhm heel herkenbaar, Linge krijgt nu ook meer stelten, dan body, maar het misstaat haar niet :Y)
Ik ben zo blij met die tailles die je kunt verstellen

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:19

Ohh wat een plaatje.. en wat een leuke naam..... <3

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:21

Ja haha ik ook. Hoef echt niet te aan te komen met broekjes zonder elastiek, die vallen zo weer van haar heupen af :=
Ohh wat een dropje TS!! <3 Wat een mooi kopje ook zo onder die cap, wat kijkt ze wijs uit haar ogen :))

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:22

Wat een scheetje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:25

Je hebt al genoeg gevonden, zie ik, Horka heeft idd erg kleine broekjes, zo zijn wij hier ook begonnen.
Wel prettig dat de verhoudingen standaard zijn, dochter van een vriendin van ons heeft dwerggroei en zij moet dus alle kleertjes aanpassen.
Zij rijdt trouwens ook paard :j .

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:27

Bedankt dames, hier kunnen we zeker wat mee!
Binnenkort maar eens passen bij de scapino en epplejack (ben erg benieuwd naar het verschil, behalve de merknaam aigle)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:31

Dat kleine zadeltje! <3
Wat een droppie zeg, misschien verkoopt iemand op marktplaats nog wat?
En (misschien een hele domme, ik weet niet hoe groot ze is en hoe groot die poppen zijn maar: ) misschien de paardrijkleertjes van van die poppen uit de winkel? _O- Ik heb geen idee hoe groot die poppen zijn, ik had vroeger wel poppenkleertjes aan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:37

Wat een schatje zeg <3

Deze hieronder hebben wij ook, die hebben ze inderdaad in hele kleine maatjes al. :j
annmary schreef:
Er zijn hele kleine laarsjes, vanaf maat 19, deze bijvoorbeeld: http://www.ej.nl/products/10000069/6000 ... AIGLE+KIDS

Zijn dan wel anders qua verhouding dan de grotere echte rijlaarzen, maar vaak voor de echte kleintjes wel geschikt. Je kan altijd even kijken, maar er zijn er inderdaad ook genoeg die met regenlaarzen beginnen. Wel goed op de zool e.d. letten!

Enne, met een leggingtje lijkt het ook al snel genoeg een rijbroek. :D
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 6490_n.jpg

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:42

Doanique schreef:
Dat kleine zadeltje! <3
Wat een droppie zeg, misschien verkoopt iemand op marktplaats nog wat?
En (misschien een hele domme, ik weet niet hoe groot ze is en hoe groot die poppen zijn maar: ) misschien de paardrijkleertjes van van die poppen uit de winkel? _O- Ik heb geen idee hoe groot die poppen zijn, ik had vroeger wel poppenkleertjes aan.

Die is ze inmiddels al weer ontgroeit!
Als baby hebben we hier voor haar na gekeken, maar was te groot. (Linge was 670 gram bij de geboorte)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 11:43

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:00

annebe schreef:
Citaat:
Enne, met een leggingtje lijkt het ook al snel genoeg een rijbroek. :D
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 6490_n.jpg

Waah dat hoofdstel!! Gaaf!!!
Marylot?

*\o/* *\o/* Jaaaa! Love it <3 Het is echt een geweldig hoofdstel, oersterk en onderhouds-en slijtage vrij :D

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:12

TS, mocht je naar de Epplejeck gaan kan je ook altijd even bellen van te voren of haar maat op voorraad is! Zonde als je voor niks heen gaat :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:29

Goeie tip Annmary.

Laarsjes kwam ik toevallig ook nog op marktplaats tegen in de buurt en in een redelijk klein maatje (22)
En broekje ook besteld, maatje 80! Ik benieuwd....
Om het helemaal penny af te maken gaan we nog op zoek naar een leuk koraal/rood denkje en idem kleur peesje voor de shet.

Ooooh heerlijk dit! (na 2 oudere zoons die paarden niks vinden, een dochter die er helemaal gek op is)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:31

Citaat:
*\o/* *\o/* Jaaaa! Love it <3 Het is echt een geweldig hoofdstel, oersterk en onderhouds-en slijtage vrij :D

I know, we hebben er 3 in gave kleurtjes, maar die van jou vind ik wel heel stoer!
Voordeel... zijn ze vies.. kunnen ze de wasmachine in. *\o/*