vraag over scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leey

vraag over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:58

Hallo

Ik heb even een vraag.

ik heb vandaag voor het eerst mijn fries Geschoren en voor het eerst ook zelf gedaan :D boven wonder is ze hartstikke moooi ge worden totaaal niet grijs :D

Maar nu ik wil graag haar bene ook scheren maar krijg ze het dan niet harstike koud als ze buiten staat ?

en heeft iemand ook een foto hoe het lijkt als de sokken er af zijn ?

Groetjes

tina12345

Re: vraag over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:28

Sorry ik heb geen foto voor je, maar als je je paard met deken op zet zal ze het niet snel koud krijgen. Als je het idee hebt dat ze het toch koud krijgt kan je nog een dikker deken proberen.
Je kunt natuurlijk de benen naar beneden scheren en dan geleidelijk de sokken over proberen te houden, vind ik persoonlijk ook mooier staan. Als het echt nodig is, ook geen probleem ik geloof niet dat ze koude voetjes zal krijgen.
Staat ze de hele dag buiten? Dat zal wel eens wat kou kunnen veroorzaken als ze nergens heeft om te schuilen. Maar dan weer, al heeft ze wel een schuilhutje ofzo zal dit ook geen probleem zijn ! :D
xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:28

Laat die sokken er alstublieft aan :oo Zonde!

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 11:04

uhm de tijden verschillen ze zijn verdeelt in groepen en als de groep van mijn paard b.v vandaag sochtends gaan dan staat ze 3 uur buiten en dan gaat ze de volgende dag in de middag naar buiten en dan staat ze 5 uur buiten hahahah

ze heeft een dikke nieuwe winter deken om van jos lansik of zo iets hahah en is is geloof ik 400 of 300 weet het niet heke maal meer met hals trouwens ^^ en daar onder heb ik gisteravond toen ik haar net heb geschoren even een zweet deken onder gedaan ik was bang dat ze koud kreeg hahahah

oke dan ga ik proberen de sokjes over te houden moet vast lukken

:D bedankt !

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:06

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:38

Ah nee dat lijkt me zonde!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:45

ik scheer de sokken van een fries altijd als volgt:
vanaf de kogel omhoog scheren en daarna met de haren mee de sok netjes afwerken. Ook scheer ik meestal de kootholte zo uit, dat je dat bijna niet vd buitenkant kan zien (vanweg mokgevoeligheid e.d), dus laat ik de zijkanten van de kootholte lang.

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:07

Ik zou de sokken niet e®af scheren als ik jou was, zonde van de mooie sokken! Indien je het wel besluit zal het wel meevallen met de kou ;)