Indoor Regiokampioenschap dressuur, hoe gaat dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Indoor Regiokampioenschap dressuur, hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:33

2 februari aanstaande doet mijn bijrijdster met mijn pony mee aan het regiokampioenschap dressuur voor pony's in de klasse B (cat. E)
Maar ik begrijp niet zo goed, hoe dat kampioenschap in zijn werk gaat.

Want ik las ergens dat ze eerst de eerste proef moeten rijden en dan de beste zoveel nog een twee proef moeten rijden. Maar moet je dan na die eerst proef afzadelen en je pony op de trailer zetten, prijsuitreiking afwachten en als je dan nog een keer moet gauw weer opzadelen en nog een keer. Of hoor je vrij snel als dat je nog een keer moet en kun je dan in een keer door of kun je dan afzadelen als je niet meer moet?

Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken.

0000

Re: Indoor Regiokampioenschap dressuur, hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:22

Na je eerste proef kan je gewoon afzadelen en de pony op de trailer zetten. Vaak zijn er namelijk ook meerdere groepen B, voor het kampioenschap mogen dan de beste zoveel uit iedere ring opnieuw tegen elkaar rijden en daar komt dan de uiteindelijke plaatsing uit. Die tweede proef wordt soms dezelfde dag gereden maar dan meestal een stuk later (bijvoorbeeld in de ochtend de eerste proeven en in de middag pas de tweede) maar soms ook pas de dag erna.

Pak het vraagprogramma van de wedstrijd er even bij, daar staat alles precies in. Is wel te vinden op de site van jullie regio.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:33

Gewoon even de vereniging mailen die het organiseert.
Die kunnen je precies vertellen hoe het programma is.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 22:39

Oke dank jullie wel. Het kampioenschap vindt plaats op 1 dag dus neem dan inderdaad aan dat we daar gewoon de hele dag zijn. Ik zal de organisatie nog even een mail sturen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:44

Ik zou inderdaad even mailen. Het verschilt namelijk per regio. Soms is het direct voor plaatsing, soms moet er nog een finale worden gereden. In het laatste geval is het gebruikelijk dat je na het rijden je pony op de trailer zet en wacht tot de uitslagen bekend worden gemaakt. Vaak wordt er nadat iedereen uit die klasse gereden heeft, ergens een uitslagenlijst opgehangen waar op staat wie er finale mag rijden.

In elk geval alvast veel succes en veel plezier!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:10

Ik heb gemaild naar de vereniging, maar kreeg enkel terug dat ze van het weekend de lijst zouden maken. Dus ik wacht het nog even af.