Welke koptelefoon (in-ears) zijn meest geschikt voor rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Welke koptelefoon (in-ears) zijn meest geschikt voor rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:22

Ik heb sinds kort een iPod touch *\o/* en ik bedacht me dat het best lekker is om af en toe te kunnen rijden met muziek op mijn oren (in de bak, niet buiten erf dus) vanwege het ritme, het liedje, oefenen voor iets... Nu heb ik alleen hele lastige oren :P ze zijn nogal euhm... klein. De normale oortelefoontjes die je bij zo'n aparaat krijgt krijg ik niet in mijn oortjes gepropt. ze ploppen er steeds uit. Nu heb ik heel goedkope in-ears gehaald en de kleine dopjes erop gezet. Deze blijven met gewoon lopen redelijk zitten, hoewel ze er ook dan uitvallen. Maar ik denk met cap op, hoge jas wat er langs komt, drafje-doorzit... dat ze er zeker zo uit vliegen. Ik zie ook in-ears met een soort beugeltje ofzo om je oor heen. Lijkt mij een stuk beter blijven zitten maar ze zijn duur :Y) Dus om nou zomaar iets te bestellen... Ik bedacht me dat er wrs meer Bokkers zijn die met muziek op rijden. Dus: welke oordopjes draag jij/ heb je beste of juiste zeer slechte ervaring mee?

(Ik hoef geen commentaar op het rijden met muziek aan. Ik ga er niet mee in het verkeer rijden, slechts in binnen- of buitenbak. En als ze eenmaal met rijden blijven zitten zijn ze natuurlijk ook geschikt voor indoen op andere momenten :7 )

Dobbelsteenn

Re: Welke koptelefoon (in-ears) zijn meest geschikt voor rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:24

Kan je niet een radio aan doen? Of sta je op een manege? Ik heb oordoppen van Samsung. Blijven goed zitten met rijden. Kan er ook mee springen ed.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:26

Sta met eigen paard op pensionstal. Geen radio aanwezig. Daarbij wil ik graag naar mijn eigen voorkeur muziek luisteren.

Heb jij met of zonder een beugeltje eraan voor om je oor heen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:28

Die van apple blijven prima zitten en ik heb ook goedkopere van sennheiser ( http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-mx-3 ... 012095077/) die ook prima blijven zitten.
Ik gebruik het niet met rijden, maar wel met hardlopen (heb zelfs altijd maar 1 oortje in ivm verkeer en dat blijft ook goed zitten).

Echt iets om het oor zelf blijft bij mij niet zitten, dat heb ik met de portofoon al last van en dat plak ik gewoon even vast met stukje leukoplast :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-01-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobbelsteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:31

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:32

ik had hele fijne normale oordopjes ben even het merk krijt
me vader had ze bij de dixons gekocht ze waren 25euro.
ik kon er mee rijden, springen, dansen practisch alles
helas zijn ze gestolen op school dus heb ik ze nu niet meer.
ik heb ook hele lastige oren maar deze waren zo fijn
ik zal even kijken voor een fototje

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:16

en om je oor 'draaien'? dan blijven ze bij mij altijd goed zitten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:38

Gewoon met het snoertje dus? Zonder extra oor-beugeltje bedoel je. Nog niet geprobeerd. Dank voor de tip

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:23

ik rij ook met in ears met een beugeltje om het oor, super fijn!
knaloranje van philips zijn die vsnu mij!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:32

Zilfstar schreef:
Gewoon met het snoertje dus? Zonder extra oor-beugeltje bedoel je. Nog niet geprobeerd. Dank voor de tip

ja, het is ongeveer het zelfde al seen beugeloortje alleen dan zonder beugel.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:38

Je kunt ook oorwarmers kopen bij Epplejack of Divoza. Meestal doe ik gewone Apple oortjes in en die oorwarmers vast aan mijn cap eroverheen. Ook nog lekker warm voor nu

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:41

Ik heb een tijdje met gewone oortjes gereden en dan deed ik ze eerst om het 'oorstuk' van mijn cap, daar draaide ik het snoertje 2 x omheen en vervolgens deed ik ze in mijn oor. Dan werden ze tegengehouden om naar boven te 'springen' en mochten ze bij een leuke schijnbeweging van paardlief uitvallen, dan hingen ze naast mijn oor (dus dan hoef je ze niet helemaal terug te zoeken in je jas/ergens rond je benen)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:36

Ik verbaas me erover dat zoveel mensen met oortjes rijden! Dan hoor je toch niks meer om je heen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:40

rw10 schreef:
Ik verbaas me erover dat zoveel mensen met oortjes rijden! Dan hoor je toch niks meer om je heen?

Als je alleen in de bak rijdt lijkt me dat geen groot probleem :+
Verder heb ik mijn muziek nooit zo hard dat ik geen omgevingsgeluiden meer hoor, ik heb ook niet van die oortjes die je in je oor moet pluggen.

Met een dipje in je rijden vind ik het prettig om met muziek te rijden, de tempowisselingen geven me vaak ideeën voor oefeningen en zorgen voor afwisseling. Maar ik denk niet dat de buurman het leuk vindt als ik keiharde muziek opzet in de buitenbak die aan verscheidene tuinen grenst (stalbaas ook niet denk ik :7 ).

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:47

ik heb ook "lastige" oren maar heb toen een keer bij de action oortjes van €2 gekocht en ik vind ze echt geweldig zitten

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:10

Ik heb ze van sennheiser met haakje, die blijven netjes zitten. Die gebruik ik voor muziek, maar ook voor les. Voor muziek heb ik altijd maar 1 oortje in, en zachtjes. Het is net een bepaalde afleiding die ik nodig heb voor mijn concentratie. Anders ga ik me teveel op de omgevingsgeluiden concentreren.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:52