[PG] DIDO +, fjord, oosterhoutse manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

[PG] DIDO +, fjord, oosterhoutse manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 10:51

Hallo Bokkers,

Ik wil graag weten wat er met mijn allereerste paard is gebeurd.
Door omstandigheden heeft mijn moeder destijds besloten hem te verkopen.

Hij kwam uit teteringen voordat ik hem bij de oosterhoutse manege stalde.
Toen is hij verkocht aan mensen die wij kende van de manege.
En tegen de afspraak in, is hij ook nog (even?) van de manege zelf geweest.

hij was 16 toen ik hem kreeg en ik geloof dat hij nu inmiddels overleden is.
ik heb hem erg gemist maar ben nooit veel terug geweest om te kijken omdat dat toen te gevoelig lag.

ik zoek mensen die meer van hem weten.

Naam: Dido (paspoort: Henri/henry)
brandmerk: soort boter kaas en eieren
ras: Fjord
Karakter: grote goedzak, erg op eten gericht, kon op zijn kont bokspringen, knuffelig, hanglipje
stal buiten: links naar rechts: odette, fjord, dido, diesel, stal, stal, request, esta, quincy.

ik hoop dat iemand weet wat er met hem gebeurd is.

Afbeelding
Afbeelding

ik heb een pb gekregen dat hij waarschijnlijk op stal balemans in teteringen heeft gestaan zijn ''laatste fase''. ik wil graag weten waaraan hij is overleden en of hij het de laatste periode wel goed heeft gehad
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-01-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar éénmaal per maand je topic omhoog schoppen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:02

Ik sta nu 2 jaar op stal Balemans, maar toen ik daar kwam stond er geen fjord die Dido heette en er is sindsdien daar ook geen fjord overleden. Dus dan zou het kunnen dat hij voor die tijd al is overleden.
Er staan wel drie fjorden die gebruikt worden voor lessen voor gehandicapte ruiters en zijn van Jet van dam die daar de lessen mee geeft. Een daarvan heeft een hanglipje en lijkt op de jouwe. Ik zal eens navraag voor je doen dinsdag. Dan geeft ze weer les.

sMieke

Re: [PG] DIDO +, fjord, oosterhoutse manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:42

Ik weet dat dido overleden is dus als die paarden nog rond lopen kan het niet. Maar wel heel erg bedankt!

_Cares_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:01

heey maaike ik zag jou berichtje en hoorde het van iemand bij balemans maar Dido heeft hele goede laatste jaren gehad en is altijd met liefde verzorgd de mensen die toen Dido van jullie gekocht hebben spreek ik nog regelmatig en hebben het er ook nog steeds moeilijk mee dat hij er niet meer is. Hoe is het verder allemaal met je en rij.je nog steeds paard?
groetjes Caressa

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:14

Dido heeft bij Joke van der Lubbe gestaan in Teteringen, Jeuddorp Laanzicht: toen Maria Rabboni. In 2007/2008 is hij ingeslapen omdat hij de ziekte van cushing had.
Hij heeft een fijne tijd gehad. Hij werd bereden door de kinderen van het jeugddorp, waaronder ik.
Nadat hij een paar keer doorzakte tijdens het rijden, is besloten dat hij op rust moest. Kort daarna werd de ziekte van cushing vastgesteld en toen het echt niet meer ging, is hij ingeslapen.

Ben jij hem toen komen brengen? Vanuit balemans? Ik weet nog wel dat hij daar stond, in de oude stal, en dat ie altijd een beetje chagerijnig was. Het scheen toen zo te zijn dat hij al bijna 1,5 jaar stil stond door een oude wond op zijn achterbeen.

Ik kan nog wat mensen mailen die misschien nog wat foto's hebben, zou je dat fijn vinden of ligt dat te gevoelig?

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:28

nee ik was een jaar of 15 toen mijn moeder hem verkocht vanwege mijn studie. die periode heeft hij het niet zo fijn gehad en achteraf had hij bij ons ook een veel te kleine stal. mijn paarden nu hebben het in iedergeval 100x beter maar dat is altijd achteraf. dat hij cushing had was mij onbekend. Dido was 16 toen ik hem kreeg en ik had hem rechtstreeks uit teteringen bij een fam vandaan. dido was nooit chagerijnig alleen wel erg op eten gefixeerd. ook van een wond op zijn achterbeen wist ik niets.

wel dat hij naar mijn idee een beetje verpest was. blij om te horen dat het nog goed is gekomen. terug kopen kon destijds niet. en toen ik het evt. wel had gekunnen was hij al overleden. heb nog wel wat spulletjes van hem. zoals zijn halster van toen ik hem kocht en zelfs zijn hechtingen van een wondje op zijn hoofd haha

zou het erg fijn vinden om nog foto's te hebben. :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 07:34

Ik zal wat foto's opzoeken her en der, en die zal ik je toesturen!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 07:35

Dankjewel!!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 08:00

Op de fotos ziet hij er inderdaad slecht uit maar je ziet goed dat door de cushing komt. Bedankt voor de fotos ben toch wel blij dat hij niet tot zijn dood op de ohoutse manege was!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:31

Geen dank, en je kan er echt van verzekerd zijn dat hij in Teteringen echt goed op z'n plaats was!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 12:33

Dat krulhaar kreeg hij altijd wel als hij zweette bedenk ik me. Voel me al ietsje minder schuldig nu ik weet dat hij het nog goed heeft gehad :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:37

Ja, klopt, maar we hebben hem op een gegeven moment zelfs geknipt omdat zijn haar zo lang werd. Door de cushing bleek later. Toen we eenmaal wisten dat hij cushing had, heeft hij ook niet lang meer geleden.
Eén van de eerste tekenen waren dat hij tijdens het rijden ineens door zijn achterbenen zakte. Ik weet nog wel dat degene die les gaf riep "Ho maar met Dido". En sindsdien hoefde hij niet meer te lopen, en kort daarna werd de diagnose gesteld. Ik geloof dat hij op 12 februari 2007 is ingeslapen. Ik zag dat ze hem toen wegbrachten, ik was helemaal overstuur. Het was zo'n lief beest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:42

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.