Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
barbar schreef:als je bak hebt gesleept voor het ging vriezen is bak vlak aangevroren en kan je nog aardig rijden, dus stappen en draven en niet al te kleine figuren maken.

Maflinger_S schreef:Zelf even door de bak lopen en voelen. Als de bak gesleept is voordat het ging vriezen is ie waarschijnlijk vlak zat. Ik weet ook niet waar je woont, de hardheid van de bak is ook nog afhankelijk van hoe hard het heeft gevroren.
Verder speelt ook nog mee hoe zeker je zelf bent op het paard en hoe het paard is. Heb je een brave die niet uit z'n pannetje zal gaan en je weet zeker dat je blijft zitten is er geen probleem. Heb je er een die wel eens fris in de bol is en je ligt er redelijk snel naast, dan zou ik het risico nu niet nemen.
Wat Barber al zegt, als je bak niet keihard is en redelijk vlak kan je stappen en draven, vooral rechtuit en grote voltes. Als je dat niet aandurft dan lekker aan de hand gaan wandelen. Scheelt ook nog of je paard ijzers heeft. Een blote hoef heeft meer grip.
Heel goed dat je paard voorzichtig liep, ze geven zelf al aan wat er wel en niet kan.
barbar schreef:als de bak echt vlak is en je doet niet te gek is er niet zo veel kans op blessures.
als je eigenlijk niet op durft zou ik dat ook zeker niet doen, dan maak je je paard alleen maar onzeker mee en krijg je juist ongelukken.
longeren of wat grondwerk is dan ook nog een optie.